آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 فروردین ماه 1393 = 03-04 2014

مرزبانان؛ کشف یک جسد در مرز ایران و پاکستان

سایت تدبیر: شبکه خبری بی بی سی به نقل از نیروهای انتظامی بلوچستان پاکستان مدعی شده جسد یک ایرانی که در این منطقه پیدا شده، به مقام های ایرانی تحویل داده شده است.

به ادعای این مقامات امنیتی در "ماشکیل" واقع در بلوچستان پاکستان، کاغذی در جیب این جسد پیدا شده که بر اساس آن مسئولیت کشته شدن این فرد را گروه تروریستی "جیش العدل" برعهده گرفته است.

هیچ جزئیات بیشتری در باره هویت این جسد منتشر نشده و مقامات رسمی طرفین هم واکنشی به آن نشان نداده‌اند. با این حال یک منبع آگاه اعلام کرد مقامات ایرانی در حال بررسی موضوع هستند، اما تاکنون جنازه‌ای از طرف پاکستانی‌ها به ایران تحویل داده نشده است.

سوم فروردین گروه تروریستی جیش العدل مدعی شد که گروهبان جمشید دانایی فرد، یکی از 5 مرزان ایرانی را به شهادت رسانده است.

جیش‌العدل که بهمن ماه سال گذشته ۵ مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان ربود، حدود دو هفته قبل مدعی اعدام یکی از این مرزبان‌ها شد. این گروهک که دیروز اعلام کرد فعلا خطری جان مرزبان‌های دیگر را تهدید نمی‌کند، هنوز واکنشی به خبر بی‌بی‌سی نشان نداده است.


استاندارسیستان وبلوچستان مبادله مرزبانان را تکذیب کرد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان خبر منتشر شده در برخی سایتها مبنی بر اعزام تیم مذاکره کننده و همچنین مبادله 34 زندانی با گروهک تروریستی در قبال مرزبانان ربوده شده را تکذیب کرد.

ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تلاش برای آزادی مرزبانان از طریق ارتباطات دیپلماسی و همچنین همکاری معتمدان محلی ادامه دارد.

وی افزود: برخی سایت های خبری به دروغ اخبار کذبی به نقل از اینجانب منتشر کرده اند که به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد: تلاشها برای آزادی مرزبانان ربوده شده امیدوار کننده است اما اینکه برخی مدعی شده اند مبادله با زندانی ها در حال انجام است، به هیچ عنوان صحت ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان از رسانه های ارتباط جمعی خواست در انتشار اخبار دقت لازم را انجام داده و از هر گونه جوسازی و شایعه پراکنی پرهیز کنند.
هاشمی گفت: اخبار صحیح در ارتباط با مرزبانان ربوده شده را شخصا از طریق رسانه های رسمی کشور به اطلاع عموم مردم خواهم رساند.

به گزارش ایرنا، برخی سایت های اینترنتی ادعا کرده بودند که استاندار در گفت وگو با یک رادیو محلی گفته است 34 زندانی سنی در حال مبادله با مرزبانان ربوده شده هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: