آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 فروردین ماه 1393 = 03-04 2014

آمريکا: تحريم رژيم تهران به قوت خود باقی است

معاون خزانه داری آمريکا گفت تحريمها عليه رژيم تهران به قوت خود باقی است و نشانه هايی از اينکه شرکتهای بين المللی تلاش کنند پس از توافق اتمی ژنو وارد بازار تجاری ايران شوند نديده است.

همزمان مقامات قضایی نیویورک برای جریمه بورس آلمان اقدام کرده‌اند. این دعوای حقوقی که مدت‌ها پیش شروع شد و به نظر می‌رسید خاتمه یافته، به حدود سه میلیارد دلار دارایی‌های ایران مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رويتر ديويد کوهن معاون خزانه داری آمريکا روز چهارشنبه در سنای آمريکا گفت: نشانه های چندانی از اينکه شرکتهای خارجی در نقاط مختلف دنيا به دنبال استفاده از توافق اتمی صورت گرفته و اندک تحريمهای رفع شده برای ورود به بازار ايران باشند ديده نشده است.

این در حالیست که بورس آلمان اعلام کرد که دادستانی نیویورک شرکت "کلیر استریم" را که زیرمجموعه‌ای از بورس آلمان است، به پول‌‌شویی برای رژیم ایران و نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرده است.

به گفته‌ یک سخنگوی بورس فرانکفورت، این خبر سرمایه‌گذاران را به شدت نگران کرده است. به همین دلیل ارزش سهام وابسته به بورس آلمان طی چند ساعت ۵ / ۲ درصد افت کرد. به این ترتیب بورس آلمان در روز چهارشنبه بزرگ‌ترین بازنده‌ی داکس بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: