آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 فروردین ماه 1393 = 01-04 2014

گروگانگیر نمی‌تواند پایش را به خاک آمریکا بگذارد

انتخاب حمید ابوطالبی به سمت سفیر دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل، اعتراض شدید گروگان‌های سابق آمریکایی در تهران را برانگیخته است.

به گزارش رادیو آلمان، خبرگزاری رویترز در گزارش مفصلی نظرات چند تن از دیپلمات‌های سابق آمریکایی را در قبال سمتی که از سوی ایران به ابوطالبی داده شده، منعکس کرده است.

بر اساس این گزارش، همکاری ابوطالبی با گروگان‌گیران ابتدا توسط خبرگزاری بلومبرگ فاش شد و پس از آن دیپلمات‌های سابق از دولت اوباما خواستند تا به او ویزای ورود به آمریکا داده نشود.

"باری روزن" یکی از دیپلمات‌های سابق، اظهار داشته که اگر دولت آمریکا برای ابوطالبی ویزا صادر می‌کرد، این یک "رسوایی" بود.

او گفته است: «چنین انتخابی از سوی رژیم ایران، مسبوق به سابقه است، اما اگر اوباما و کنگره این عمل را محکوم نکنند، تمامی رنج واسارت ما در آن ۴۴۴ روز برای هیچ بوده است. این فرد هرگز نمی‌تواند پایش را به خاک آمریکا بگذارد».

"آلن مدیسون" سخنگوی دیپلمات‌های سابق آمریکایی که سخنان آن‌ها را به رویترز منتقل کرده، تاکید کرده که سایر دیپلمات‌ها نیز با روزن موافق هستند.

وی درباره نقش ابوطالبی در گروگان‌گیری سال ۱۹۷۹ گفته است: «همه ما مید‌انیم که ابوطالبی در جریان گروگان‌گیری مشارکت داشته. با گذشت ۳۴ سال سخت است که بگوییم آیا او نقشی کلیدی داشته یا حاشیه‌ای، اما او آن‌جا حضور داشته و ما فهمیده‌ایم که در گروگان‌گیری سهیم بوده است.».

"تام لنکفورد" وکیل گروگان‌های سابق درباره احتمال ورود ابوطالبی به آمریکا گفته است: «در زمانی که ۵۲ گروگان آمریکایی و خانواده‌هایشان بدون دریافت غرامت مانده‌اند و هیچ تسکین وهمدردی ندیده‌اند، این فکر که یکی از طراحان گروگان‌گیری و شکنجه‌گران اجازه پیدا کند که ویزای آمریکا را بگیرد، وارد خاک ایالات متحده شود و به مقام نمایندگی سازمان ملل برسد، طنز تلخ و ناگواری است که این فرد و رژیم ایران مرتکب شده‌اند».

وکیل گروگان‌ها، ورود احتمالی ابوطالبی به آمریکا و نشستن او در جایگاه سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل را یک "توهین به آمریکاییان شجاعی" دانسته که ۴۴۴ روز "تحت آزار روحی و جسمی" قرار داشتند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: