آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 اسفند ماه 1392 = 19-03 2014

بحران کریمه؛ پوتین درصدد بازی با کارت ایران

معاون وزیرخارجه روسیه امروز آمریکا و اروپا را تهدید کرد که در صورت ادامه تهدید علیه مسکو در مورد اوکراین، روسیه در مواضعش در قبال برنامه اتمی رژیم ایران بازنگری می‌کند.

سرگئی ریابکوف گفته که روسیه نمی‌خواهد از مذاکرات اتمی رژیم ایران به عنوان ابزاری برای تهدید استفاده کند٬ اما شاید در واکنش به اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد اوکراین دست به این کار بزند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفته ما دوست نداریم از مذاکرات هسته‌ای به عنوان ابزاری برای تهدید استفاده کنیم اما اگر ‌کشورهای غربی ما را مجبور کنند٬ در این حوزه نیز اقدامات تلافی‌جویانه در پیش خواهیم گرفت.

برخی ناظران پیش تر نسبت به این مسئله به رژیم ایران هشدار داده بودند. صادق زیباکلام در مصاحبه ای گفته بود، ممکن است روسها بخواهند رژیم ایران را اغوا کنند و بگویند شما محکمتر بایستید و ما پشت سر شما هستیم تا بتوانند در بحران اوکراین از غرب امتیاز بگیرند. به عبارت دیگر ممکن است روسیه مذاکرات هسته ای را وجه المصالحه بحران اوکراین قرار دهد.

به گفته بسیاری از ناظران، روسیه در سالهای اخیر نشان داده که برای گرفتن امتیاز از غرب با کارت ایران بازی می‌کند و از طرف دیگر هم با استفاده از این مساله از رژیم ایران امتیاز می‌گیرد.



reza March 20, 2014 01:57 AM

ایران باید هوشیار باشه که در کل تاریخ روسیه همواره دشمن مردم ما بوده و اینبار هم همین نقشه را داره مرگ بر پوتین

گزارش یا اعتراض به این نظر


ستاربهشتی .زندانی سیاسی را آزادکنید March 20, 2014 08:05 AM

ایران الات دست روسیه بوده اکنون نیز چنین خواهد شد ؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: