آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 اسفند ماه 1392 = 19-03 2014

هیلاری کلینتون: پوتین به دنبال تغییر مرزهاست

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت، پوتین در تلاش است تا مرزهای تعریف شده پس از جنگ جهانی دوم را دست‌خوش تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا این سخنان را در شرایطی مطرح کرد که پوتین پیمان الحاق منطقه کریمه به خاک روسیه را امضا کرد و اوکراین پس از کشته شدن سربازان دو طرف هشدار داد که این رویارویی وارد یک مرحله نظامی شده است.

امضای این پیمان به سرعت در کاخ کرملین و بدون توجه به مرزهای روسیه در دوران پس از شوروی سابق صورت گرفت که به سقوط روابط روسیه و غرب به پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد منجر شد.

هیلاری کلینتون که یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2016 است، گفت: ما باید در حمایت از دولت کی‌یف تلاش بیشتری انجام دهیم. باید برای کمک به اروپا در زمینه انرژی تلاش بیشتری انجام دهیم تا وابستگی آن‌ها از میان برود.

وی افزود، منطقی که پوتین در کریمه از آن استفاده می‌کند -این که مردم کریمه اصالتا روس هستند و همیشه بخشی از روسیه بوده‌اند- را می‌توان نه تنها به دیگر بخش‌های اوکراین بلکه به دیگر بخش‌های استونی، لیتوانی و لتونی نیز تعمیم داد. نقاط زیادی وجود دارند که مردم آن اصالتا روس و روس‌زبان هستند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هشدار داد، چنانچه اقدامات پوتین در اوکراین بی‌پاسخ بماند، ممکن است دیگر کشورهای منطقه نیز با تهاجم و تجاوزگری‌هایی از سوی کرملین مواجه شوند.


روسیه وارد راه خطرناکی شده است

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سه شنبه شب تصمیم روسیه مبنی بر الحاق کریمه به خاک این کشور را محکوم کرد.

آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو در بیانیه ای اعلام کرد: من اقدام ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در وضع قوانینی جدید در مورد ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را به شدت محکوم می کنم.

وی افزود: روسیه به درخواستها در مورد رعایت حقوق بین المللی عمل نکرد و همچنان به راه خطرناکی که وارد شده است ادامه می دهد. هیچ توجیهی برای این رفتار روسیه نیست و این اقدامات تنها سبب انزوی این کشور در عرصه بین المللی می شود. الحاق کریمه به روسیه غیر قانونی و غیر مشروع است و اعضای ناتو آن را به رسمیت نخواهند شناخت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: