آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 اسفند ماه 1392 = 17-03 2014

آمریکا نفتکش حامل پرچم کره شمالی را توقیف کرد

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا یک نفتکش با پرچم کره شمالی را در آب های بین المللی توقیف کرد و نیروهای آن پس از ورود به عرشه این کشتی، این شناور را به کنترل خود در آوردند.

این خبرگزاری به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش داد این نفتکش پیشتر در بندری در شرق لیبی که تحت کنترل نیروهای شبه نظامی است، نفت خام دریافت کرده بود.

پنتاگون اعلام کرد نفتکش تجاری ˈمورنینگ گلریˈ به درخواست دولت های لیبی و قبرس توقیف شد و درجریان ورود نیروهای امریکایی به این کشتی فردی آسیب ندیده است.

بنابراین گزارش این نفتکش در جنوب شرقی قبرس در آب های بین المللی به کنترل نیروهای آمریکایی درآمد، که در اوایل ماه جاری توسط سه فرد مسلح ربوده شده بود.

ˈجان کربیˈ دبیر مطبوعاتی پنتاگون دراین باره در بیانیه ای اعلام کرد:ˈ مورنینگ گلری محموله نفت خام متعلق به شرکت ملی نفت دولت لیبی را حمل می کرد، این کشتی و محموله اش بطور غیر قانونی در بندر السدره As-Sidra تصاحب شده بود.

گفتنی است پنجشنبه گذشته کره شمالی اعلام کرد این کشور ارتباطی با نفتکش ˈمورنینگ گلریˈ که در یک بندر تحت تصرف شورشیان در لیبی پر از نفت خام شده بود، ندارد.

اداره دریایی کره شمالی در بیانیه ای تاکید کرد که ˈپیونگ یانگˈ در قبال هر حادثه ای که برای این نفتکش بوجود بیاید ،مسوولیتی ندارد.

نفتکش 37 هزار تنی ˈمورنینگ گلریˈ نفتی را حمل می کند که 36 میلیون دلار ارزش دارد.

شورشیان مسلح لیبی سه بندر بخش شرقی لیبی را در کنترل خود دارند و اعلام می کنند که فروش نفت این پایانه از جمله السدره باید در کنترل آنها باقی بماند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: