آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 اسفند ماه 1392 = 16-03 2014

گسترش روابط رژیم تهران با آخرین دیکتاتوری اروپا

صدا و سیمای رژیم: جمهوری اسلامی ایران و بلاروس: لزوم گسترش روابط

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری مشترک با ولادیمیر ماتیو همتای بلاروسی خود گفت: روابط دو کشور مبتنی بر منافع دو ملت و مستقل از اوضاع و شرایط بین المللی است که در ۲۱ سال گذشته همواره رو به توسعه و گسترش بوده است.

محمدجواد ظریف افزود: هر چند این روابط به دلیل برخی فشارهای خارجی مدتی با رکود مواجه شد اما رهبران دو کشور مصمم به ادامه و گسترش روابط و همکاری‌ها هستند.

وی زمینه های همکاری ایران و بلاروس را در تمام بخش های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، علمی و فرهنگی مناسب و فراوان خواند و اضافه کرد: دو کشور درباره مسائل بین المللی مواضع بسیار نزدیک و مشترک دارند و ایران همواره از حمایت های دولت بلاروس در مجامع بین المللی برخوردار بوده و تهران نیز از این کشور در عرصه بین المللی حمایت کرده است و خواهد کرد.

ظریف همچنین از سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به بلاروس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سطح کنونی روابط و همکاری های دو کشور متناسب با ظرفیت ها و سطح همکاری های سیاسی دو کشور نیست و باید دو طرف برای ارتقای این همکاری ها تلاش کنند.

وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این نشست خبری با اشاره به حجم مبادلات 60 میلیون دلاری دو کشور در حال حاضر گفت: معتقدیم این میزان در مقایسه با ظرفیت ها و زمینه ها بسیار اندک است و باید گسترش یابد.

ولادیمیر ماتیو افزود: درحال حاضر هیچ مانع سیاسی برای توسعه همکاری های دو کشور وجود ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: