آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 اسفند ماه 1392 = 13-03 2014

تحلیل کری از تاثیر تحریم‌ روسیه بر پرونده رژیم ایران

وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ای خطاب به کنگره گفت تحریم‌ها علیه روسیه بر سر مسائل اوکراین می‌تواند پرونده‌ رژیمهای ایران و سوریه را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در یک جلسه شهادت مقابل کمیته اعتبارات کنگره آمریکا گفت روسیه می‌تواند منطقه کریمه اوکراین را به کشورش ملحق کند، اما در صورتی که چنین اقدامی رخ دهد، واکنش تنبیهی آمریکا می‌تواند «به سرعت خیلی ناگوار شود.»

آقای کری که با جمعی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا ملاقات کرده بود خاطرنشان کرد آمریکا در حال آماده‌سازی نسخه پیش‌نویس تحریم‌های تنبیهی، اعم از تحریم‌های روادید، تحریم‌های بانکداری، تحریم‌های هدفمند تجاری و سایر اقدامات فردی است.

وی گفت: «نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، فقط این را بگویم که در صورتی که روسیه تصمیم‌های اشتباهی اتخاذ کند، این تحریم‌ها می‌توانند به سرعت خیلی ناگوار شوند.»

جان کری تأکید آمریکا واشنگتن به منافع روسیه در اوکراین و دریای سیاه احترام می‌گذارد، اما این منافع می‌توانند از راههای دیگری برآورده شوند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما فکر نمی‌کنیم کسی از منزوی کردن روسیه، منتفع شود.»

روزنامه جروزالم‌پست نوشته این سخنان جان کری اشاره تلویحی به همکاری واشنگتن با مسکو در مسائل بین‌المللی، از جمله رژیمهای ایران و سوریه بوده است.

کری اضافه کرد: «اما اگر روسیه راهی برای اتخاذ تصمیمات درست پیدا نکند، ما مجبور خواهیم بود کاری که باید را انجام دهیم.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: