آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 اسفند ماه 1392 = 11-03 2014

هشدار سازمان فائو به جنگ جهانی غذا

به گزارش الحیاة،‌ سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، فائو اعلام کرد: جهان باید تا نیمه قرن حاضر شاهد افزایش 60 درصدی محصولات غذایی باشد در غیر این صورت به دلیل کمبود غذا، جنگ‌های داخلی و ناآرامی در جهان روی خواهد داد.

هیرویوکی کونوما معاون مدیر کل سازمان فائو در آسیا و اقیانوسیه در کنفرانس امنیت غذایی مغولستان، گفت: دهه‌های اخیر شاهد افزایش تقاضای غذا در سطح جهان بودیم و این در حالی است که جمعیت جهان در سال‌های آتی از 9 میلیارد نفر تجاوز خواهد کرد و سازمان جهانی غذا باید برای این افزایش راه‌حلی مناسبی پیدا کند.

کونوما تصریح کرد: با افزایش نیاز جهان به غذا شاهد کاهش محصولات کشاورزی هستیم. تعداد زیادی از کارشناسان در خصوص عرضه و تقاضای غذا تلاش‌هایی را انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر در تحقیق و پژوهش‌های غذایی با شکست روبرو شویم شاهد درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی بر سر غذا خواهیم شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: کشورهای در حال توسعه باید محصولات غذایی خود را تا 77 درصد افزایش دهند.

وی یادآور شد: در منطقه آسیا و اقیانوسیه بیش از نیم میلیارد نفر طعمه گرسنگی مزمن خواهند شد و باید در کشورهای در حال توسعه به دنبال راه حل و کاهش تعداد فقرا به 12 درصد بود.

معاون مدیر کل سازمان غذا آسیا و اقیانوسیه از سوء تغذیه 842 میلیون نفر خبر داد و گفت: یک سوم این جمعیت در آسیا و اقیانوسیه هستند و از هر 4 کودک زیر 5 سال یک نفر با سوء تغذیه روبرو است.

وی همچنین تغییرات جوی و آب‌و هوایی جهان را از دیگر دلایل کاهش محصولات غذایی برشمرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: