آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 اسفند ماه 1392 = 11-03 2014

اوکراین: منطقه کریمه آرایش جنگی به خود گرفت

رسانه های اوکراینی از آرایش مجدد نیروهای روسیه در منطقه کریمه خبر دادند / انگلیس از اتباع خود خواست از کریمه خارج شوند / شبکه راشاتودی از تعلیق تمامی سفرهای هوایی به شبه جزیره کریمه خبر داده است

در آستانه همه‌پرسی روز یکشنبه که مقامات حامی روسیه با پشتیبانی نظامیان این کشور خواستار برگزاری آن شده‌اند، تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است.

مقامات محلی شبه‌جزیره کریمه اعلام کردند که پارلمان محلی این منطقه رای به جدایی از اوکراین داده و از این پس شبه‌جزیره کریمه "یک جمهوری مستقل" است. همزمان رئیس دولت محلی کریمه از مصادره ناوگان دریایی اوکراین خبر داد.

پنج روز قبل از برگزاری همه‌پرسی توسط مقامات حامی روسیه در کریمه اوکراین به منظور پیوستن این منطقه واقع در حاشیه دریای سیاه به مسکو، منطقه کریمه حریم هوایی خود را به روی پروازهای مسافری بست.

مجلس نمایندگان روسیه ( دوما) هفته آینده اصلاحات پیشنهادی در مورد قانونی را بررسی خواهد کرد که در صورت تصویب، زمینه را برای پیوستن منطقه کریمه اوکراین به خاک روسیه فراهم خواهد ساخت.

قرار است شانزدهم مارس درباره پیوستن کریمه به خاک روسیه در این شبه جزیره همه پرسی برگزار شود. پیش بینی می شود شرکت کنندگان در همه پرسی، به پیوستن این منطقه به خاک روسیه رای دهند. در این صورت بحران جدی در روابط روسیه و غرب بروز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان منطقه خودمختار کریمه امروز در آستانه همه پرسی که قرار است شانزدهم مارس درباره پیوستن این منطقه به خاک روسیه برگزار شود، اعلام استقلال کرد.

این در حالیست که سفیر آمریکا در اوکراین تاکید کرد که واشنگتن آنچه که همه پرسی در شبه جزیره کریمه خوانده می‌شود را به رسمیت نخواهد شناخت.

همزمان رسانه های روسی از برگزاری مانورهای بی سابقه چهار هزار چتربازان ارتش روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خبرداد. در این مانورها عملیات هلی برن تمرین می شود.

از سوی دیگر منابع اوکراینی اعلام کردند روسیه تجهیزات نظامی زیاد شامل موشک اندازهای گراد و چندین فروند هلیکوپتر جنگی در شبه جزیره کریمه مستقر کرده است .

این منابع از آرایش مجدد نیروهای روسیه در این منطقه خبر دادند.


ناتو آماده هر احتمالی شده است

هواپيماهای آواکس ناتو نیز منطقه کريمه را زير نظر می گيرند. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد هواپیماهای شناسایی آواکس خود را در آسمان لهستان و رومانی نزدیک مرز اوکراین به پرواز در می آورد.

شعاع عملیاتی هر هواپیمای آواکس می تواند کل حریم هوایی کریمه را پوشش دهد و ناتو به این ترتیب می تواند مستقیما بر اوضاع این ناحیه اشراف داشته باشد.

آمریکا نیز با اعزام چندین جنگنده بمب افکن به کشورهای منطقه بالتیک و لهستان، حضور خود را در این منطقه تقویت کرده است.

یک فروند ناوشکن آمریکایی نیز در حال انتقال به دریای سیاه است. به این ترتیب مشخص است که ناتو آماده هر احتمالی شده است.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از اتباع خود خواست با توجه به بحران اوکراین از سفر به جمهوری خودمختار کریمه خودداری کنند.

وزارت خارجه انگلیس همچنین از اتباع انگلیسی حاضر در این شبه جزیره خواست از کریمه خارج شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: