آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 اسفند ماه 1392 = 05-03 2014

فلج شدن دست زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام

علی افشاری زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام در زندان ارومیه، از ناحیه دست راست به طور کامل فلج شده است. با وجود وضعیت وخیم جسمی هنوز در زندان به‌سر می‌برد و خطر جدی مرگ وی را تهدید می‌کند.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی افشاری زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام محبوس در زندان مرکزی ارومیه، علی‌رغم فلج شدن کامل دست راست، ماه‌ها است که از تشدید عفونت در بدنش رنج می‌برد؛ اما به دستور ماموران امنیتی اطلاعات و همچنین قاضی پرونده، از درمان وی سر باز می‌زنند. با وجود وضعیت وخیم جسمی هنوز در زندان به‌سر می‌برد و خطر جدی مرگ وی را تهدید می‌کند.

گفته می‌شود علی افشاری در هنگام بازداشت از سوی نیروهای امنیتی، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. بنا به گزارش‌های پزشکی مربوط به این زندانی سیاسی محکوم به اعدام، وی از ناحیه کتف و پای چپ (یک گلوله) و از ناحیه دست (دو گلوله) که موجب شکستگی ناحیه دست شده و همچنین غضروف سمت راست گردن (یک گلوله) که موجب تنگی نفس وی شده؛ مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

گفتنی است علی افشاری به همراه برادرش حبیب‌الله افشاری، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد، به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یکی از احزاب مخالف حکومت، به اعدام محکوم شده است. حکم صادره در دی‌ماه 1390 در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد که چند روز پیش، دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تایید کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: