آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 اسفند ماه 1392 = 01-03 2014

اظهارات مهم یک مقام انگلیسی در مورد تحریمها

تجارت اروپايی ها با رژیم تهران در حد حرف و تعار است / حتی اگر توافق نهایی هم صورت بگیرد تحریم‌ها به این زودی لغو نخواهد شد

به گزارش شبکه خبر، لرد نورمن لامونت، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران که چندی پیش همراه جک‌ استراو،، به تهران آمد، به بی‌بی‌سی گفته است: من با وزیر امور خارجه سابق بریتانیا، در قالب هیاتی پارلمانی به تهران رفتیم و می‌خواستیم مطمئن شویم آیا می‌توان سفارت بریتانیا در تهران را بازگشایی کنیم یا نه؟. تمرکز روی مسائل سیاسی بود. ما در مورد موضوعات اقتصادی رایزنی نکردیم.

لامونت اضافه کرد: تحریم‌ها هنوز سر جای خودش است بنابراین هیچ شرکتی در عمل به همکاری و بستن قراردادهای جدید با رژیم ایران نیست چون این کار غیرقانونی است.

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران گفت: تحریم‌های رژیم ایران سر جای خود باقی است و صحبت از تجارت با این کشور فقط در حد حرف است.

وی افزود: موجی از حدس و گمان در رسانه‌ها راه افتاده؛ اما واقعاً خیلی زود است که بخواهیم درباره تجارت بزرگ با ایران صحبت کنیم.

به تازگی یک هیات 100 نفره از نمایندگان شرکت‌های فرانسوی نیز به تهران سفر کردند؛ اما همزمان وزیر امور خارجه فرانسه به این شرکت‌ها هشدار داد که تحریم‌ها سر جای خود باقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه دیروز جمعه، ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، تحریم‌ها تا دستیابی به توافق نهایی برچیده نخواهد شد.

این در حالیست که رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران می گوید: حتی اگر توافق نهایی هم صورت بگیرد تحریم‌ها به این زودی لغو نخواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: