آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 اسفند ماه 1392 = 24-02 2014

کارگردان ارزشی: سینما یعنی فاضلاب

دیگربان: فرج‌الله سلحشور٬ کارگردان سینما می‌گوید «فاضلابی» به نام سینما در ایران وجود دارد که «بچه‌مسلمان‌ها را هم به لجن» تبدیل می‌کند٬ «غیرت و تعصب مذهبی» در میان مداحان و روحانیت از میان رفته و برای مقابله با آمریکا و اسرائیل باید «هالیوود اسلامی» ساخت.

آقای سلحشور این اظهارات را در گفتگو با تازه‌ترین شماره هفته‌نامه «۹ دی» بیان کرده است.

وی گفته «فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد٬ ما به بچه مسلمان‌ها می‌گوییم بیایید بروید فاضلاب را پاک کنید، می‌افتند در فاضلاب بعد از چند وقت بوی لجن بر می‌دارند و خودشان هم لجن می‌شوند.»

این فعال سینمایی محافظه‌کار با بیان اینکه «این سینما به این حالت همه جامعه را به لجن می‌کشد» مقام‌های جمهوری اسلامی را در این زمینه مقصر اصلی معرفی کرده است.

به گفته وی «در جمهوری اسلامی مسئولان مملکت به سینماگر و سینماگر پول می‌دهند می‌گویند به ارزش‌های ما اهانت کن. این کاریست که خودمان داریم می‌کنیم.»

سلحشور با بیان این که «در جامعه مداح‌های ما٬ در روحانیت ما آن غیرت مذهبی و تعصب دینی از بین رفته است» اظهار کرده «بنده خودم، مداح‌ها، روحانیت، مردم، خانواده شهدا و مومنین مسجدی را مقصر می‌دانم.»

وی افزوده «این‌ها هستند که سکوت کردند. وگرنه آن‌ها کسی نیستند، یک مشت اراذل هستند.»

سلحشور در عین حال سینماگران را «گروهکی به نام سینماچی و تلویزیونچی» خطاب کرده که «به ریش این مملکت و اعتقادات مردم» می‌خندند.

پخش فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به علت پخش صدای حضرت زینب و نمایش تصویر حضرت عباس با انتقاد محافظه‌کاران تندرو مواجه شده است.

به نظر می‌رسد اظهارات سلحشور که همواره با ادبیاتی تند درباره سینما و سینماگران ایرانی صحبت می‌کند در واکنش به نمایش این فیلم مطرح شده باشد.

سلحشور در بخش دیگری از این گفتگو «مقصود و معبد و کعبه» سینماگران ایران را «اسکار و هالیوود» معرفی و گفته آنها «فیلم برای آنجا می‌سازند نه برای مملکت و ملتشان.»

این فعال سینمایی محافظه‌کار مدعی شده «در اروپا که ظاهرا آزادی بیان وجود دارد، اگر یک فیلمساز علیه کسی یک فیلم بسازد آن را ممنوع الکارش می‌کنند و نابودش می‌کنند.»

وی افزوده هالیوود است که آمریکا و اسرائیل را نگه داشته و هالیوود اگر از بین برود اسرائیل و آمریکا نابود می‌شوند.»

سلحشور «راه نابود کردن» هالیوود را هم ساخت «هالیوود اسلامی» دانسته است.



fariborz February 24, 2014 09:01 PM

یکی نیس به این مرتکه بگه اگه سینما یعنی فاضلاب پس تو اونجا چه (گ) میخوری؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام February 24, 2014 10:10 PM

هنر سینما در ایران دارای ریشه ای بیش از ۱۳۰ ساله بوده که معرف هنرمندان شایسته و بزرگان بیشماری در آن پرورش یافته که قادر به ذکر نام همه آنها نیستم اما متاسفانه هنر سینما به مانند تمام بخشهای هنری پس از فاجعه 1357 دستخوش ناملایمات و تهاجمات حکومتی گشته بطوری که بیشترهنرمندان این رشته نتوانستند به دلخواه خود و مردم کار کنند ! دلیل آن هم روشن بود،دخالت مستقیم حکومت در امر فیلم سازی برابر بود با فشار به هنرمندان درتمامی سطوح ازجمله سینما ودیگررشته های هنری بترتیب ابتدا با فراری دادن بیشتر آنها به خارج از کشوروسپس سبب خانه نشینی بسیاری از این عزیزان هنرمند را درسطح وسیعی ازجامعه میگردد برای مثال موجوداتی خطرناک که بی شباهت به "دایناسورهای" گوشتخوار ماقبل تاریخ نبوده مانند "فرج‌الله سلحشور" را تراشیده،تا بتوانند بطورکامل هنرسینما رانابودکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: