آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 اسفند ماه 1392 = 22-02 2014

محقق شدن تنها 20 درصد از بودجه امسال

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تحقق بودجه را مهم‌تر از اختصاص بودجه دانست و در مقابل کاهش بودجه عمرانی گفت: اگر اصل بر مقایسه باشد بودجه محقق شده امسال استان تنها 20 درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بودجه سال آینده کشور در مجلس در حال کنکاش و بررسی برای تصویب است بودجه‌ای که مثل سال‌های گذشته دارای کش و قوس‌های فراوانی بود هر چند بودجه امسال به موقع به مجلس ارائه شد اما نحوه تقسیم بودجه حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشت.

آنچه تاکنون محتمل شده و تا فردا 100 درصد نهایی می‌شود بودجه عمرانی سال آینده آذربایجان‌شرقی با 28 درصد کاهش نسبت به سال گذشته از 3 هزار میلیارد ریال به 2 هزار و 180 میلیارد ریال کاهش یافته است که در این بین کاهش 32 درصدی اعتبارات تملک دارایی، 10 درصدی متروی تبریز و عدم اختصاص بودجه به دو خطه کردن راه آهن تهران - تبریز - میانه از جمله مواردی است که جلب توجه می‌کند.

برای بررسی این موضوع گفت‌وگویی با نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی داشتیم.

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس نماینده در تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در این گفتگو تحقق بودجه را مهم‌تر از اختصاص بودجه دانست و در مقابل کاهش بودجه عمرانی اظهار کرد: اگر اصل بر مقایسه باشد بودجه محقق شده امسال استان تنها 20 درصد بوده و اگر حتی رقم 50 درصدی بودجه مصوب سال آینده برای استان تحقق یابد باز هم بودجه محقق استانی بیش از 30 درصد افزایش خواهد داشت.

وی این اصل را مهم‌تر از رقم اختصاص بودجه اعلام و در عین حال تاکید کرد: در ردیف‌های بودجه هنوز جای بحث و بررسی است و امکان تغییر نیز وجود دارد که رقم نهایی آن فردا اعلام می‌شود.

فرهنگی تحقق بودجه اختصاصی را منوط به برنامه‌ریزی و اقدامات عملی و اجرایی دولت عنوان کرد و گفت: باید مسئولان و نهادهای مربوطه نیز در جذب اعتبارات متمرکز تلاش کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در عین حال اضافه کرد: اعلام سهم استان‌ها از فاینانس نیز تدبیری اساسی برای جذب اعتبارات است که بنا شده تا دولت سهم استان‌ها از جذب فاینانس در 9 ماهه اول را اعلام کند تا در صورت عدم تحقق فاینانس در نظر گرفته شده سهم استان‌هایی که موفق به جذب نشده‌اند در 4 ماهه باقی مانده به استان‌های متقاضی داده شود.

وی تاکید کرد: این تدبیر می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری مفید واقع شود که این امر منوط به تلاش مسئولان استانی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: