آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 اسفند ماه 1392 = 20-02 2014

حمایت روسیه از کشتار تظاهرکنندگان در اوکراین

به گزارش منابع خبری در غرب، دستکم یکصد نفر از تظاهرکنندگان امروز در اوکراین کشته شدند و درگیریهای خونین همچنان در کیف پایتخت ادامه دارد.

گزارشها همچنین حاکیست که 67 مامور پلیس نیز توسط تظاهرکنندگان ربوده شده اند.

کاخ سفيد حمله پليس اوکراين به تظاهرکنندگان را شرم آور خوانده است.

رئیس کمیسیون اروپا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد اوضاع در اوکراین بسیار دشوار و شکننده است.

وی به ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین یادآوری کرده است که مقامات کیف مسئولیت ویژه ای جهت تامین امنیت تظاهرکنندگان بر عهده دارند.

برخی گزارشهای تائید نشده حاکی از پناهنده شدن یانوکوویچ به روسیه است.


روسيه به هيچ وجه نزديکی اروپا را به اوکراين بر نمی تابد

یک تحلیلگر سیاسی شبکه تلویزیونی فرانس24 گفته شدت گرفتن خشونت ها در اوکراین چندین علت دارد که یکی از آن ها محاسبه غلط سیاسی رئیس جمهور اوکراین است.

وی گفت، نخست اینکه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین تصور می کرد جنبش اعتراضی در حال فروکش کردن است و می تواند با توسل به زور مسئله را سریعا حل و فصل کند. پس از تنش زدایی های هفته گذشته ، شماری از معترضان ساختمان های تحت اشغال را ترک کرده بود. یانوکوویچ به خود گفته بود اکنون زمان مناسب برای پاکسازی میدان استقلال است.

این تحلیلگر درباره نفوذ روسیه بر وضعیت اوکراین نیز گفت، مسکو، اوکراین را بخشی از خاک خود می پندارد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روزی گفته بود فاجعه آمیز ترین اتفاقی که در قرن بیستم افتاده بود، فروپاشی شوروی بود. هنگامی که او شاهد نزدیک شدن اتحادیه اروپا به حوزه سابق تحت نفوذ خود است، واکنشی کنترل نشدنی از خود نشان می دهد و می گوید ما مسئول کنترل اوضاع هستیم. از آنجا که اوکراین از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به مسکو وابسته است، شاهد فاجعه اخیر هستیم.



فضول February 20, 2014 08:19 PM

دولت روسيه و ايران و همپميانان آنها در مورد سوريه هميشه اعلام ميكردند كه سلفي ها تكفيريها و تروريستهاي القاعده موجب خونريزي در سوريه لبنان و عراق و يمن و مصر هستند ظاهر همين افراد اكنون پايشان به ميادين التحرير شهرهاي اوكراين هم رسيده است و اينبار گلوله هاي پرتاب شده از سوي ماموران روسي بسوي ازاديخواهان تكفيري سلفي و القاعده اكرايني ميباشد كه تا كنون موجب كشته شدن بيش از ۷۰ نفر از آنها شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: