آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 بهمن ماه 1392 = 16-02 2014

هشدار درباره پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر در کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با هشدار درباره پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر در کشور و گسترش آن بین دانش‌آموزان، گفت: کتمان واقعیت‌ها درباره وجود دانش‌آموزان معتاد تنها به افزایش تعداد آنهامنجر خواهد شد که بعد از گذشت مدت زمانی حل آن را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.

عطاالله سلطانی صبور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آمار دقیقی از دانش‌آموزان معتاد در کشور وجود ندارد، گفت: آمار و ارقامی که از این‌گونه دانش‌آموزان وجود دارد صحت نداشته و تمامی ارقام بر اساس حدس و گمان است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، در تشریح علل گرایش دانش‌آموزان به مصرف مواد مخدر، افزود: خانواده و چگونگی تربیت افراد در تمایل یا گرایش نداشتن به مصرف مواد مخدر تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان صرفا به دلیل حضور در مدرسه معتاد نمی‌شوند، تصریح کرد: چگونگی نظارت بر نوجوانان از سوی خانواده و چگونگی انتقال ارزش‌ها سهم چشمگیری در جلوگیری از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در درونی کردن ارزش‌ها برای نوجوانان و جوانان پس از خانواده، افزود: بردن دانش آموزان به فضایی که عاقبت مصرف مواد مخدر را نشان دهد باید در اولویت اقدامات خانواده و آموزش و پرورش قرار گیرد.

سلطانی‌صبور با بیان اینکه کتمان واقعیت‌ها راه مقابله با ناهنجاری اجتماعی نیست، تاکید کرد: مسئولان باید با درنظر گرفتن ابعاد و علل گسترش اعتیاد راه‌حل‌های مناسبی را برای جلوگیری از شیوع اعتیاد بین دانش‌آموزان به کار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه محلات پرخطر نوجوانان را به سمت خود کشانده و باعث آسیب و اعتیاد آن‌ها می‌شوند، گفت: تا زمانی که زمینه‌های لازم برای اعتیاد نوجوانان شناسایی نشود نمی توان به فکر راه‌حل برای آن بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با پر اهمیت خواندن نقش مشاور در مدارس، یادآور شد: زمانی که جوانان و نوجوانان بتوانند در مقطع حساس از مشورت‌های کارشناسان بهره گیرند به طور حتم تمایل کمتری به سمت انجام رفتارهای نا‌هنجار خواهند داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: