آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 بهمن ماه 1392 = 11-02 2014

انقلاب شکوهمند: اوج فضاحت اخلاقی در دانشگاه تهران

دانشجونیوز: یکی از موضوعاتی که دستاورد جدید ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه تهران است، پیشنهادهای غیر اخلاقی از طرف اساتید به دانشجویان دختر است. به طوریکه رسما اساتید در ازای نمره و پاس کردن درس و…. به دانشجویان دختر پیشنهاد رابطه های نامشروع می دهند.

این موضوع اینقدر وقیحانه از طرف به اصطلاح اساتید مطرح می شود که انگار یک امر رایج است و اگر دانشجویان درمقابل این حرکت ناپسند اخلاقی اعتراض کنند بازهم مورد سرزنش قرار میگیرند که چون حجابتان را رعایت نمی کنید این پیشنهاد داده می شود و خودتان مسبب این هستید که این موضوع مطرح شود.

یکی از دانشجویان در این باره گفت: در هر حال مقصر اصلی ما هستیم، چون زن هستیم! هیچ امنیتی سر کلاس نداریم، حتی تکی نمیتوانیم برویم با اساتیدمان صحبت کنیم چون نمیدانیم در پشت این چهره استاد چه چیزی نهفته است، حرف هم بزنیم میگویند خودتان مرض دارید.

در حالیکه مثلا در کشور اسلامی هستیم، اما این موضوع عادی شده است، اعتراض هم کنیم آبروی خودمان می رود! کلی تلاش میکنیم که از سد کنکور عبور کنیم اما بعد با چنین موضوعاتی روبرو می شویم، خیلی از دانشجویان به خاطر همین مساله و برای حفظ آبرویشان دست از تحصیل کشیده اند.

سوء استفاده های اخلاقی در دانشگاه تهران

با توجه به افزایش فشارها در دانشگاه تهران، یکی از معضلاتی که جدیدا دانشجویان دختر با آن درگیر شده اند، سوء استفاده های اخلاقی اساتید از دانشجویان دختر است. پیشنهاد روابط نامشروع در ازای نمره، چیزی است که دختران دانشگاه تهران از آن رنج می برند.

یکی از دانشجویان در این باره گفت: فضای خیلی بدی است، دانشجویان مستاصل هستند چه کار کنند، از یک طرف با توجه به فضای حاکم بر جامعه و دیدگاهی نسبت به زنان وجود دارد، هرگونه اعتراضی باعث بی آبرویی بیشتر در این زمینه می شود.

نه تنها هیچ رسیدگی نمی شود بللکه انگشت اتهام به سمت ماست و باعث سرکوب بیشتر ما می شود. از طرفی این رفتارها توهین به دانشجو و شان دانشگاه است. در یک کلام دختران هیچ امنیت جانی و تحصیلی در دانشگاه ها ندارند.

شروع کلاسها و افزایش فشارها

ترم جدید در حالی شروع شده است، که دانشجویان تا دو هفته اول شروع ترم درگیر انتخاب واحد و نمراتی بودند که اساتید به آنها ندادند. بسیاری از دانشجویان به خاطر تاخیر در ارسال نمراتشان توسط اساتید، نتوانستند متناسب با شرایطشان انتخاب واحد کنند.

یکی از دانشجویان در این باره گفت: به جای انتخاب واحد توسط دانشجویان معاومت آموزشی این کار را کرد، وی افزود این کارها فقط برای افزایش فشار بیشتر روی دانشجویان است.

شرایط خوابگاه

با شروع ترم جدید، یکی ازمعضلات دانشجویان خوابگاه ها است. با اینکه ترم شروع شده است هنوز بسیاری از دانشجویان بلاتکلیف هستند و نتوانستند وارد خوابگاه شوند. یکی از دانشجویان در این باره گفت: علاوه بر شرایط بد غذایی و امکاناتی خوابگاه ها، الان بی خوابگاه هم هستیم، اینقدر فشار می آورند که به همان هم راضی شویم و صدایمان در نیاید.

اخراج به خاطر انتقاد به استاد

یکی از دانشجویان دانشکده کشاوری به خاطر انتقاد به استاد چهار ترم مشروط و سپس اخراج شد. این دانشجوی که نمیخواست نامش فاش شود گفت: متاسفانه برخی از اساتید ما کارهایی می کنند که در شان دانشگاه و دانشجو و نام استاد نیست، استادی که رشوه می گیرد، یا به دختران درکلاس نظر دارد و به نحوه مو و لباس پوشیدن دانشجویان گیر میدهد و…..

من فقط به خاطر اینکه گفتم اساتید نباید در این موضوع وارد شوند و از یکی از همکلاسی های دختر کلاسمان حمایت کردم چهار ترم مشروط شدم و بعد هم اخراج!!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: