آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 بهمن ماه 1392 = 09-02 2014

واکنش پنتاگون به اعزام ناوهای حلبی رژیم

خبر اعزام ناوهای جمهوری اسلامی ایران به سواحل آمریکا با واکنش وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون ضمن ابراز تردید درباره درست بودن این خبر گفت : ما معتقد نیستیم که رژیم ایران ناوهای خود را به سواحل آمریکا فرستاده باشد و در نتیجه در خصوص این موضوع نگران نیز نیستیم.

"جرج لیتل" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز با ادعای اینکه بین حرف و عمل تفاوت زیادی وجود دارد ، اعلام کرد :‌ رژیم ایران این حق را دارد تا در آب های بین المللی حضور داشته باشد، اما این مسئله که آنها تا چه میزان قادر به حضور نظامی در آب های بین المللی هستند امر دیگری است . من جزئیات این ادعای رژیم ایران را نخوانده ام اما فکر می کنم آنچه که گفته می شود با آنچه که می شود انجام داد ، متفاوت است.

در همان زمان ریچارد هرمان مدیر مرکز مطالعات امنیت بین المللی در دانشگاه اوهایو نیز با ادعای اینکه رژیم ایران توانایی نظامی و مالی برای حضور بلند مدت دریایی در آب های ساحلی آمریکا را ندارد ، گفت:‌ نمی شود این ادعا را جدی گرفت چون نیروی دریایی رژیم ایران در مقایسه با نیروی دریایی ایالات متحده بسیار ضعیف است . رژیم ایران توانایی حضور در نزدیکی سواحل ما و انجام اقدامات خصمانه از آنجا علیه ما را ندارد و حتی در صورتی که از این ناحیه تهدیدی متوجه ما کند نیروهای آمریکا بلافاصله همه کشتی های آنها را غرق می کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: