آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 بهمن ماه 1392 = 04-02 2014

سوریه؛ سناتورها: ضرورت تغییر استراتژی آمریکا

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، در ماه ژانویه ۲۰۱۴ بیش از ۶ هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند. این رسانه‌ها ادامه روند خشونت‌ها در سوریه را بیانگر شکست سیاست کاخ سفید دانسته‌اند.

به گزارش رادیو آلمان، این رسانه‌ها به نقل از سناتور جان مک‌کین و سناتور لیندسی گراهام، اعضای پرنفوذ حزب جمهوری‌خواه نوشته‌اند که جان کری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به "شکست سیاست کاخ سفید در سوریه" اذعان کرده و خواستار "تغییر استراتژی آمریکا" شده است.

سناتور مک‌کین و سناتورگراهام در کنفرانس امنیتی مونیخ به جان کری گفته‌اند: «زمان آن فرا رسیده است که کاخ سفید در استراتژی خود در قبال بحران سوریه تغییراتی به‌وجود آورد».

رسانه‌هایی نظیر "واشنگتن پست"، "دیلی بیست" و "بلومبرگ ویو" از قول این دو سناتور جمهوری‌خواه گزارش دادند که کری از ضرورت "تسلیح مخالفان میانه‌رو" در سوریه سخن گفته و تاکید کرده است که اعتقاد ندارد که روند نابودی سلاح‌های شیمیایی در سوریه در زمان مقرر از سوی رژیم بشار اسد عملی شود.

جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این خبرها گفت: «هیچ‌کس در دولت آمریکا معتقد نیست که تمامی اقدامات ما برای پایان دادن به بحران انسانی و جنگ داخلی در سوریه کفایت می‌کند.»

وی افزود که در نشست قانون‌گذاران آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ حضور داشته، اما هیچ‌گاه از جان کری نشنیده است که "سیاست آمریکا در قبال بحران سوریه به شکست انجامیده است.

پساکی افزود در این دیدار درباره اقداماتی که دولت آمریکا در سوریه قادر به انجام آن است بحث و گفت‌وگو صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تاکید کرد که در این نشست دست‌کم ۲۰ نفر شرکت داشتند و هدف از برگزاری این نشست "جمع‌آوری آرا" بوده است. جان کری مایل بوده از اقداماتی آگاه شود که شرکت‌کنندگان در این جلسه اجرای آن را در سوریه ممکن و ضروری می‌دانند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: