آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 بهمن ماه 1392 = 30-01 2014

فساد مالی ترکیه؛ محبوبیت اردوغان به شدت کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، براساس یک نظرسنجی که نتایج آن امروز منتشر شد، میزان محبوبیت رجب طیب اردوغان نخست وزیر اسلامگرای ترکیه از آغاز رسوایی سیاسی مالی در اواسط دسامبر که به وجهه دولت این کشور آسیب وارد کرده، به شدت کاهش یافته است .

براساس این تحقیق که موسسه متروپل انجام داده است ، فقط 39 و چهار دهم درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند اقدامات دولت را در ژانویه تایید می کنند. این رقم در دسامبر 2013، 48 و یک دهم درصد و در دسامبر 2011 ، 71 و یک دهم درصد بود .

موسسه نظرسنجی متروپل همچنین اعلام کرد درصورتی که انتخابات پارلمانی ترکیه امروز برگزار شود ، حزب عدالت و توسعه اردوغان 36 و سه دهم درصد از آرا را به دست خواهد آورد.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات سال 2011 به پیروزی گسترده ای دست یافت و حدود نیمی از آرا ( 49 و هشت دهم درصد) را از آن خود کرد.

علاوه بر این ، 42 و دو دهم درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند فرضیه «توطئه » را که اردوغان از آن دفاع می کند رد و فکر می کنند بحران سیاسی فعلی فقط از تحقیقات قضایی که نزدیکان دولت را هدف قرار داده ، ناشی شده است .

24 و نه دهم درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی برعکس فکر می کنند این « تلاشی برای کودتا » علیه حکومت ترکیه است .

همچنین ، 60 درصد از ترک ها ، این تحقیقات را که به متهم شدن یا زندانی شدن دهها تن از مدیران شرکت ها ، بازرگانان و نمایندگان نزدیک به دولت ترکیه منجر شد موجه می دانند درحالی که 26 و پنج دهم درصد نظر مخالفی دارند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: