آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 بهمن ماه 1392 = 25-01 2014

نگرانی شدید رژیم از حضور دائمی بازرسان در ایران

رضا نجفی، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره اظهارات آمانو مبنی بر اینکه امکان تاسیس دفتر موقت آژانس انرژی اتمی در تهران وجود دارد، گفت: از نظر ما لزومی برای تأسیس دفتر از سوی آژانس در ایران ندارد.

سایت حکومتی عرش نیوز: ماحصل اعتماد به غرب و در راس آن آمریکا این بود که حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران به حدی افزایش یابد که آقای آمانو از احتمال قریب الوقوع تاسیس یک دفتر در ایران به منظور حضور دائم بازرسان خبر بدهد؛ و کشورهای متعدد –که باید دید چه نفعی از این مسئله می برند- حاضر شوند رویهم رفته 8 میلیون دلار هزینه بپردازند تا بازرسان بتوانند به هر نقطه از تاسیسات هسته ای ایران دسترسی داشته باشند.

حتی خبرها حاکی از این است که معدن اورانیوم گچین نیز از بازرسی کارمندان آژانس در امان نخواهد بود. و مسئولین فنی مذاکرات باید پاسخگو باشند که اورانیومی که هنوز از معدن استخراج نشده چه دخالتی در بمب اتم ادعایی غرب خواهد داشت که آژانس اصرار به بازدید از آن منطقه دارد!

درکل، بازی خوردن از کشوری (آمریکا) که از سویی با ایران دست دوستی می دهد تا بتواند –به اعتراف خودشان- حقوق ملت ما را محدود سازد و از سوی دیگر مانع از دخالت جمهوری اسلامی ایران در تصمیم گیری در امور منطقه خودش می شود (کنفرانس سوریه در ژنو) جای تامل بسیار دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: