آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 دی ماه 1392 = 17-01 2014

اشتغال، علت 80 درصد مراجعات به استانداری

استاندار اردبیل با بیان این‌که اشتغال، علت 80 درصد مراجعات مردمی به استانداری اردبیل است در ادامه باز تعریف اشتغال به منظور دست یافتن به میزان واقعی شغل‌های ایجاد شده در سطح این استان را خواستار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری اردبیل، «مجید خدابخش» در جلسه‌ی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل با اشاره به آمار اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر ایجاد اشتغال برای 19 هزار نفر طی سال جاری گفت: اگر امسال توانسته باشیم بدون سرمایه‌گذاری این میزان شغل ایجاد کنیم، بسیار عالی است.

وی افزود: این در حالی است که آمار با واقعیت‌ها هم‌خوانی ندارد و 80 درصد مراجعات مردمی به علت اشتغال است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در بحث اشتغال، ما بدنبال شغل‌های جدید هستیم و پیمانکاری که از سال‌های گذشته با دستگاهی همکاری می‌کرده و هم‌اکنون نیز همکاریش ادامه دارد جزو اشتغال جدید تلقی نمی‌شود، در حقیقت بخشی از این افراد پیش از این مشغول بوده‌اند و بر این اساس آمارها باید غربال شود.

خدابخش ادامه داد: اشتغالزایی نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است تا در کنار فعالیت یک صنعت مادر، کارگاه‌های کوچک و در نتیجه اشتغال اصلی و پایدار حاصل شود.

وی گفت: این امر شدنی است و با توجه به اینکه منطقه، کشاورزی‌محور است، جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی استان باید در جهت ایجاد ارزش افزوده، رشد صنایع تبدیلی و صادرات‌محوری حرکت کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بانک‌ها از طریق بازی با کلمات بصورت انقباضی عمل می‌کنند، اظهار کرد: بانک‌ها مدعی‌اند که به طرح‌های نیمه‌تمام تسهیلات می‌دهند و با این تعریف که باید وام اولیه از بانک مربوطه گرفته شده و طرح 80 درصد پیشرفت داشته باشد، عملاً دایره‌ی پرداخت‌ها را محدود می‌کنند.

خدابخش افزود: از طرف دیگر ناتوانی در بازیافت تسهیلات اعطایی از جمله در زمینه‌ی مسکن روستایی سبب از میان رفتن منابع بانک‌ها شده که باید برای این امر چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین تناقض منابع ابلاغی به دستگاه‌ها و بانک‌ها، محدودیت منابع و مصارف و تصویب اعتبارات در شورای اشتغال و ابلاغ دیرهنگام آن به استان باید بررسی شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز باید مراقب باشند تا تسهیلات پرداختی‌شان از مسیر منحرف نشود یا بصورت یکبار مصرف در نیاید چون با بازیافت تسهیلات پرداختی و تزریق مجدد آن به بخش صنعت و کشاورزی می‌توان تا میزان قابل توجهی معضل اشتغال استان را برطرف کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: