آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 دی ماه 1392 = 14-01 2014

شکار زنان در بزرگراه های تهران

روزنامه مردمسالاری: مرد شيطان صفت که در پوشش مسافربر زنان را ربوده و مورد آزار و اذيت قرار مي داد، با تيزهوشي يکي از طعمه هايش شناسايي و دستگير شد.در دي ماه سال جاري خانم جواني با مراجعه به دادسراي امور جنايي و طرح شکايت در خصوص ربوده شدنش توسط راننده يک دستگاه خودرو سواري اعلام داشت که اين شخص قصد آزار و اذيت وي را داشته است. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «آدم ربايي و تلاش براي آزار و اذيت» و به دستور قاضي هاشميان، بازپرس شعبه يازدهم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقيقات شاکيه

شاکيه پس از حضور در اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «در روز سيزدهم دي92 به قصد خريد از منزل خارج شده و پس از خريد، قصد بازگشت به منزل را داشتم؛ پس از خروج از ايستگاه مترو گلبرگ، راننده يک دستگاه خودرو پژو به شماره انتظامي.... که آرم و علائم شبيه به آژانس را نيز نصب کرده بود در مقابل پاي من توقف کرد و من به تصور اينکه ايشان مسافربر است، به مقصد خيابان جانبازان سوار ماشين شدم».

شاکيه در ادامه اظهاراتش و در خصوص نحوه ربوده شدنش توسط راننده خودرو پژو به کارآگاهان گفت: «پس از طي مسافت کوتاهي ناگهان راننده مسير خود را به سمت اتوبان امام علي (مسير جنوب به شمال) تغيير داد و همزمان درب‌هاي ماشين را قفل کرد؛ راننده يک عدد اسپري اشک آور در آورد و مرا تهديد به ضرب و شتم و حتي قتل کرد. پس از گذشتن از خروجي اتوبان شهيد همت، راننده به داخل يک خيابان فرعي در اتوبان امام علي (ع) رفت و پس از طي مسافت کوتاهي توقف کرد ؛ مدام مرا تهديد مي‌کرد و من نيز جز گريه و التماس کاري از دستم بر نمي‌آمد. راننده از ماشين پياده شد و درب عقب ماشين را باز کرد و قصد داشت تا مرا مورد آزار و اذيت قرار دهد که در يک لحظه با هل دادن وي به عقب، موقعيتي برايم ايجاد شد که توانستم فرار کنم ؛ دوان دوان خود را به اتوبان رسانده و در داخل اتوبان، مسير حرکت يک تاکسي را گرفتم و از راننده آن خواستم تا مرا به درب منزل برساند».

شناسايي و دستگيري متهم

باتوجه به اظهارات شاکيه در خصوص به خاطر سپردن شماره پلاک خودرو، بلافاصله يک دستگاه خودرو پرشيا نقره‌اي رنگ مورد شناسايي قرار گرفت ؛ در ادامه تحقيقات و با شناسايي آخرين مالک خودرو، کارآگاهان موفق به شناسايي جواني به نام «دانيال. ق» (متولد 1369) شدند که شاکيه پس از مشاهده تصاوير اين شخص، وي را به عنوان راننده زمان حادثه مورد شناسايي قرار داد.

با شناسايي محل سکونت دانيال در منطقه بزگراه رسالت - مجيديه – 16 متري اول و اخذ دستور مقام قضايي، وي در ساعت 7 روز شانزدهم دي92 دستگير و خودرو وي نيز در مقابل درب منزل شناسايي و توقيف شد.

شناسايي دومين شاکيه

همزمان با دستگيري متهم و اعتراف وي به تلاش براي آزار و اذيت شاکي پرونده، وي به يک فقره آدم ربايي به شيوه مشابه و آزار و اذيت يک خانم جوان اعتراف کرد که بلافاصله موارد مشابه مورد بررسي قرار گرفت و پرونده دومين شاکيه، در کلانتري 137 نصر شناسايي و جهت رسيدگي به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد. دومين شاکيه نيز پس از حضور در اداره يازدهم و شناسايي متهم، در اظهاراتش عنوان داشت: «در ساعت 19:30 روز پانزدهم دي92 و در خيابان سليمان خاطر، به عنوان مسافر سوار يک ماشين شدم که در طي مسير، ناگهان راننده تغيير مسير داد و به بزرگراه کردستان (مسير جنوب به شمال) تغيير مسير داد و با تهديد چاقو مرا مورد آزار و اذيت قرار داد... و نهايتا در داخل اتوبان مرا از ماشين در حال حرکت به بيرون انداخت». سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به شناسايي متهم توسط دو شاکي پرونده و اعتراف صريح متهم به ارتکاب جرم، قرار بازداشت موقت براي متهم صادر و همزمان دستور انتشار بدون پوشش تصوير اين شخص از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از ديگر شکات احتمالي پرونده که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند، درخواست و دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شکايت خود به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: