آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 دی ماه 1392 = 11-01 2014

وضع تحریمهای جدید؛ واکنش سناتورها به هشدار اوباما

روز جمعه سه تن دیگر از سناتورهای آمریکايی به جمع موافقان وضع تحریم های جدید علیه رژیم تهران پیوستند و بدین ترتیب شمار آنها به 59 نفر رسید.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، با افزایش شمار سناتورهایی که با وضع تحریم های جدید علیه رژیم تهران موافقت کرده اند، امکان تصویب چنین طرحی بیشتر می شود.

مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر با وضع تحریمهای بیشتر علیه رژیم تهران موافقت کرده بود. اکنون مجلس سنای آمریکا نیز به حد کافی آرا برای تصویب طرح تحریمهای بیشتر نزدیک شده است.

کاخ سفید هشدار داده است اگر کنگره آمریکا طرح تحریمهای جدید علیه رژیم تهران را تصویب کند، رئیس جمهور آن را وتو خواهد کرد. با این حال، اگر شمار موافقان این طرح در سنا به 67 نفر برسد،‌ در آن زمان رئیس جمهور نیز قدرت وتوی آن را نخواهد داشت.

مسئولان دولت اوباما از آن بیم دارند که وضع تحریمهای جدید، توافق موقت هسته ای را که گروه پنج به علاوه یک در ماه نوامبر گذشته با رژیم تهران امضا کرده است به مخاطره اندازد. در حال حاضر نیز مذاکرات کارشناسی برای دستیابی به یک راه حل نهایی در جریان است.

در صورتی که این طرح تصویب شود برخی بخش های صنعتی ایران در فهرست سیاه قرار خواهند گرفت. این طرح همچنین بسیاری از بانک ها و شرکت ها در سراسر جهان را از کمک کردن به رژیم تهران برای صدور نفت منع کرده است و آنها را تهدید نموده است که اگر در این زمینه با تهران همکاری کنند از هرگونه فعالیت آنها در بازار آمریکا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

تهیه کنندگان پیش نویس این طرح تصریح کرده اند اگر این طرح تصویب شود مفاد آن تنها در صورتی علیه رژیم تهران اعمال خواهد شد که این رژیم توافق موقت در ژنو را نقض کرده یا مهلت مقرر شده در آن توافق بدون دستیابی به هرگونه توافق جامعی به پایان برسد.

طرفداران افزایش تحریمها علیه رژیم تهران می گویند دولت آمریکا برای آنکه بتواند امتیازاتی به مراتب بهتر از امتیازات توافق قبلی بگیرد،‌ به ابزاری مانند این مصوبه نیازمند است تا از آن برای اعمال فشار بر رژیم تهران استفاده کند.

آنها می گویند تصویب چنین طرحی می تواند فشارها را بر رژیم تهران تشدید کرده و این رژیم را به توقف برنامه های هسته ای خود وادار سازد.





سام January 11, 2014 07:53 AM

! دولتهای غربی بدانند که اگر قرار باشد با اینگونه سیاستهای چند جانبه (یک بام و چند هوا) با حکومت تروریستی جمهوری اسلامی برخورد نماید،اگر بمقدار کمی هم نظر مثبتی در اذهان عمومی مردم ایران داشته باشند با این بازیهای سیاسی دلقک گونه بطور یقین آن را هم ازدست خواهند داد تاکنون تحریمها نتنها کارساز نبوده بلکه بیشتر سبب شدت فقر در ایران گردیده چنانچه که امریکاو شراکا واقعأ بخواهند بهترین، مناسبترین وکم هزینه ترین روش را بمنظور فشار جدی بر حکومت فاسد تهران اعمال کنند،همانا احترام به مردم ستم دیده ایران و حمایت بیدریق از رهبران واقعی آنان از جمله "شاهزاده رضا پهلوی" ! ! این تنها راه حل نهایی و شدنی برای سرنگونی حکومت اهریمنی ملاها در ایران بشمار میرود پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ozaa Khitt January 11, 2014 11:19 PM

سام عزیز؛ آمریکا ی حسین اوبامایی و اربابان اسلام-نواز او هرگز هیچ نیروی سکولار دمکراتیک برای ایران را از جمله شاهزاده رضا پهلوی را حمایت نخواهند کرد؛ مگر ندیدید در مصر آمریکا و اروپا اخوان مسلمین را حمایت کردند و مرسی کثیف را در صدر نشاندند؟
اگر همت و جربزه ی سیاسی و اتحاد و عمل مردم دلیر و سکولار مصر در خیزش ۲۳ ملیونی خود نبود مرسی هنوز سر کار بود؛ ارتش مصر هم مردمی است و با اسلامیست ها برخورد جدی کرد؛
مرمد مصر فقط ۱ سال تحمل کردند مرسی را؛

مردم ایران ۳۵ سالست؛ دیگر مسخ و نیمه فلج شده اند؛ و اهرمهای سرکوب دست رژیم است؛ کمک خارجی وجود ندارد ولی خطر جنگ با توافق ژنو بیشتر میشود، نه کمتر
اگر القاعده از عراق وارد ایران شود که دیگر هیچ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: