آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 دی ماه 1392 = 07-01 2014

نیمی از آمریکا به "گرداب قطبی" فرورفته است

بروز سردترین آب و هوای قطبی با عنوان گرداب قطبی در آمریکا که دستکم در 20 سال اخیر بی سابقه بوده، سبب شده بخش های زیادی از این کشور به خواب زمستانی رود.

به گزارش ایرنا از سی.ان.ان، دمای هوا روز سه شنبه در برخی از قسمت های آمریکا به منهای 40 درجه سانتی گراد رسیده است.

بیش از 187 میلیون آمریکایی که بیش از نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند در مناطقی زندگی می کنند که در پدیده نادر آب و هوایی ˈگرداب قطبیˈ که به تازگی در این کشور روی داده، فرو رفته است.

این گرداب آنقدر گسترده است که تقریبا تمام ایالت ها به جزء هاوایی را فراگرفته است.

ˈجن کارفاگناˈ گوینده کانال پیش بینی وضع آب و هوای سی.ان.ان، گفت: درجه حرارت هایی که این روزها آمریکا را فرا گرفته دهه ها مشاهده نشده است.

این پدیده که گرداب قطبی نامیده می شود در اصل طوفان قطب شمال است که معمولا در نزدیکی قطب شمال رخ می دهد اما این هفته این طوفان همانند پرنده ها برای پناه بردن از فصل زمستان به جنوب سفر کرده است.

هشدارهای هوای یخ برای روز سه شنبه به تمام راه های جنوب تا ساحل خلیج از تگزاس تا فلوریدا گسترش یافته است .

در عین حال برای تمامی یک چهارم شمال شرق این کشور هشدار وزش باد سرد داده شده است و پیش بینی می شود که در داکوتای شمالی و مینه سوتا درجه حرارت به منهای 50 درجه سانتی گراد برسد.

سرویس ملی پیش بینی وضع آب و هوای آمریکا هشدار داده است که گوشت انسان در این درجه حرارت در کمتر از پنج دقیقه منجمد می شود.

در شمال مینه سوتا روز دوشنبه درجه حرارت هوا در شهرهای ˈایمبارسˈ، ˈبابیتˈ و ˈبیرمسونˈ به منهای 40 درجه سانتی گراد رسیده است.

مدارس سراسر سراسر آمریکا برای اولین بار در 17 سال گذشته به دلیل شیوع آب و هوای یخ در این کشور تعطیل شدند.

همچنین فرودگاه بین المللی جان. اف کندی اعلام کرده است که تا سه شنبه بعد از ظهر به نیویورک یا بوستون پرواز ندارد.

این کاهش دمای ناشی از وزش بادهای سرد گرداب قطبی بخش هایی از کانادا را هم در بر گرفته است.

این سرمای شدید که در 20 سال گذشته سابقه نداشته، باعث ریزش برف سنگین در شمال شرق آمریکا و بخش هایی از کانادا شده است و امکان حرکت آن به سوی مناطق جنوبی تر هم وجود دارد.

کارشناسان هشدار داده اند که با توجه به سرما و وزش باد سرد، قرار گرفتن پوست بدن در معرض هوای باز ممکن است ظرف چند دقیقه باعث سرمازدگی شود.

از سوی دیگر از کارافتادن خودروها و یخ زدن سطح جاده ها پس از ترکیدن لوله های آب باعث شده است تا از مردم خواسته شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

تاکنون، هوا در ایالات های مینه سوتا و داکوتای شمالی سردتر از سایر نقاط آمریکا بوده اما گفته می شود حتی ساکنان مناطق معمولا گرم جنوبی نیز از این سرما در امان نخواهند بود.

پیش بینی شده است که شهر آتلانتا در ایالت جورجیا دستخوش سرمای کم سابقه شود و به ساکنان فلوریدا نیز هشدارد داده شده است خود را برای مقابله با سرما و یخ بندان احتمالی آماده کنند.



king January 7, 2014 10:24 PM

از مترجم گرامی این متن تقاضا دارم دقت فرمایند در فارسی درجه حرارت زیر صفر را برودت می نامیم و مثلا می گوئیم درجه برودت به منهای ۴۰ درجه رسید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: