آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 دی ماه 1392 = 07-01 2014

روحانی: ما یک رهبر و یک دولت داریم

رئیس جمهور با بیان اینکه در همه مراحل حساس، مقام معظم رهبری از راه و خط مشی دولت حمایت کرد، گفت: این برای ما سرمایه ارزشمندی است. ما یک رهبر و یک دولت داریم، همه باید بدانیم در شرایط فعلی باید دست یکدیگر را بگیریم و به عده ای اجازه ندهیم فاصله ای در جامعه به وجود آورند.

به گزارش مهر، روحانی با بیان اینکه امروز شرایط فعالیت سیاسی احزاب آماده شده و آن را آماده تر می کنیم، اظهار داشت: در بخش استانداران یکی از درخواست های ما حمایت از فعالیت احزاب است. ما نمی توانیم در یک جامعه مدنی بدون تشکیلات و احزاب، افکار سیاسی را هدایت کنیم و باید مردم را آماده کنیم تا در زمینه سازماندهی سیاسی همه تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: اگر چه سئوالات فراوان ممکن است بعضی از وزیران را مکدر داشته باشد اما نباید برنجیم و شیوه تعاملی خود را با مجلس از دست بدهیم. سه قوه باید با هم و تحت نظرات مقام معظم رهبری کار خود را پیش ببرند. اختلاف بین دو قوه به صلاح کشور نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس تا امروز در زمینه اصلاح بودجه 92 و بودجه 93 همکاری خوبی با دولت داشته است، تصریح کرد: برای یکی از وزیران ناچار شدیم 4 بار به مجلس برویم تا رای اعتماد مجلس را به دست آوریم گرچه این امر بی سابقه بود و من در تاریخ جمهوری اسلامی چنین چیزی را یاد ندارم اما حق مجلس بود و نباید از این امور برنجیم.

وی ادامه داد: باید به مجلس شورای اسلامی و مصوبات مجلس احترام بگذاریم و آنها را عملی کنیم چرا که غیر از قانونگرایی راهی نیست. فرار از قانون ممکن است منفعت موقت داشته باشد اما دارای ضررهای طولانی است، همه باید در برابر قانون سر تسلیم فرود آوریم و در راس قانون اساسی، سیاست های مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همان گونه که در مذاکرات به دنبال بازی برد- برد هستیم و اگر این نتیجه برد -باخت شود یکی از طرفین مذاکره توافقنامه را کنسل می کند، گفت: در خصوص استانداران نیز باید همین گونه باشد که همه احساس برد کنند و هیچکس احساس باخت نداشته باشد. اگر ما بتوانیم مشترکات مورد اتفاق همه را معیار اصلی کار قرار دهیم هیچکس احساس باخت نمی کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: