آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 دی ماه 1392 = 06-01 2014

ورود جک انگلیسی در سالروز واقعه کشف حجاب

سایت حکومتی دانا: ورود جک انگلیسی به ایران در سالروز واقعه کشف حجاب

اکنون با گذشت بیش از 78 سال از واقعه کشف حجاب، جک استراو، وزیر سابق انگلستان درست در سالروز کشف حجاب به ایران می آید.

در تاریخ 17 دی ماه 1314 دستور کشف حجاب از به واسطه رضاخان در کشور اجرا شد که در ادامه این دستور چادرهای از سر زنان کشیده شد.

هیچ کس حق نداشت با حجاب بر سر کلاس درس حاضر شود؛ عده ای از روشنفکران به دنبال این دستور و طی برنامه ریزی قبلی عامل عقب ماندن زن ایرانی را حجاب وی دانسته و به دنبال این موضوع از کشف حجاب حمایت کردند.

هیچ کس منکر این نیست که تبعات کشف حجاب برای ایران بسیار زیاد بود و شاید اولین جرقه های نفوذ فمنیست ها در ایران از آن زمان اتفاق افتاد؛ جریانی که با مخالفت علنی با اسلام، علمی به نام نقض حقوق بشر را در ایران برافراشت.

اکنون با گذشت بیش از 78 سال از واقعه کشف حجاب، جک استراو، وزیر سابق انگلستان درست در سالروز کشف حجاب به ایران می آید؛ شخصی که نقش مهمی در تعلیق قبلی فعالیت های هسته ای در ایران داشت.

تاریخ کشور ثابت کرده است که میزبانی ایران از انگلیسی ها، هزینه های سنگینی برای مردم در پی داشته و مشکلاتی برای ایران فراهم کرده است؛ حضور فردی مانند جک استراو در سالروز کشف حجاب در ایران نیز می تواند برای مسئولین یادآور سیاست های فریب‌کارانه انگلیس در ایران برای پیشبرد اهداف خود باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: