آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 دی ماه 1392 = 30-12 2013

درخواست مصر از اتحاديه عرب: ریشه کن کردن اسلامگرایی

بـه گـزارش خبرگـزاری فرانسه از قاهره، دولت مصر روز دوشنبه از اعضای اتحادیه عرب درخواست کرد پیمان مبارزه با تروریسم را که پیشتر توسط این اتحادیه تصویب شده است، به اجرا بگذارند و بر اساس آن، تامین مالی و حمایت از اخوان المسلمین را ممنوع اعلام کنند.

قاهره همچنین از کشورهای عضو اتحادیه عرب درخواست کرد تا آن دسته از اسلامگرایانی را که وابسته به اخوان المسلمین هستند و به خارج از مصر فرار کرده اند، به این کشور تحویل دهند.

«بدر عبد العاطی» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در این باره اعلام کرد اعضای اتحادیه عرب که در سال 1998 یک پیمان مبارزه با تروریسم را به امضا رساندند، هم اکنون باید آن را علیه اخوان المسلمین اجرا کنند.

بر اساس این پیمان مبارزه با تروریسم، امضا کنندگان آن باید در انجام اقدامات ضد تروریستی با یکدیگر همکاری کنند.

«عبد العاطی» در این باره به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «امضا کنندگان این پیمان مسئولیت دارند تا آن را به اجرا بگذارند.»

یک منبع آگاه اتحادیه عرب در این باره گفت از مجموع 22 کشور عضو این اتحادیه، 18 عضو این پیمان ضد تروریستی را امضا کرده اند.

اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد به اعضای خود در خصوص قلمداد شدن اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی از سوی مقامات مصر اطلاع رسانی کرده است.

دولت مصر هفته گذشته اخوان المسلمین را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مقامات مصر گروه اخوان المسلمین را به دست داشتن در حمله انتحاری یک پاسگاه پلیس در این کشور متهم کردند. بر اثر این انفجار که روز سه شنبه گذشته رخ داد 15 تن کشته شدند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: