آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 دی ماه 1392 = 30-12 2013

روسیه؛ تروریستهای اسلامی و برهم‌زدن مسابقات المپیک

بازرسان روسی امروز دوشنبه اعلام کردند انفجار مرگبار یک اتوبوس برقی پر از مسافر را در شهر ولگوگراد روسیه، یک عامل انتحاری مرد انجام داده است. شمار تلفات این انفجار به 14 نفر رسیده است.

مسئولان امنیتی روسیه اعلام کردند که در انفجار روز دوشنبه در شهر ولگاگراد، دست‌کم ۱۴ تن کشته و ۲۸ تن دیگر مجروح شده‌اند.

یکی از مقامات روسی به خبرگزاری اینترفاکس گفت که شواهد و قرائن نشان می‌دهند که این انفجار شباهت زیادی به انفجار روز گذشته در ایستگاه راه‌آهن ولگاگراد و انفجار دیگری در اواخر ماه اکتبر در این شهر دارد.

کمیته تحقیق اعلام کرد یک عامل انتحاری مواد منفجره را در اتوبوس منفجر کرده است. قسمت هایی از جسد وی در محل انفجار پیدا شده است.

این کمیته افزود نوع ماده منفجره استفاده شده برای انفجار این اتوبوس برقی نشان می دهد این حمله توسط چند نفر برنامه ریزی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت روسیه در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت 14 نفر در انفجار اتوبوس کشته و 40 نفر زخمی شدند.

کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از این انفجار دستور داده است تدابیر امنیتی در سراسر روسیه تشدید شود.

شهر ولگاگراد در ۶۵۰ کیلومتری جنوب شهر مسکو قرار دارد و از شهر سوچی، محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی نیز حدود ۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

به گفته رسانه‌های روسی مسئولیت انفجارهای اخیر می‌تواند برعهده اسلام‌گرایان چچنی باشد.

دوکو عمروف، رهبر اسلام‌گرایان در منطقه قفقاز پیشتر از طرفداران خود خواسته بود که با اجرای عملیات مسلحانه و بمب‌گذاری روند برگزاری مسابقات المپیک در سوچی را برهم زنند.

به گزارش رادیو آلمان، مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۴ شش هفته دیگر به میزبانی شهر سوچی برگزار خواهد شد. ولادیمیر پوتین و رهبران سیاسی روسیه تا کنون تبلیغات زیادی برای برگزاری "بهترین" مسابقات المپیک انجام داده‌اند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: