آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 دی ماه 1392 = 25-12 2013

هر 9 روز يک کودک در تهران کشته می ‌شود

روزنامه مردمسالاری: معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافيک گفت:هر 9 روز يک کودک در تهران کشته و هر روز 3 تا 4 کودک مجروح مي‌شوند.معاون آموزش سازمان ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه با افتتاح پارک‌هاي آموزش ترافيک بر سه سياست راهبردي شهرداري تهران مبني بر توجه ويژه به موضوعات فرهنگي‌، توجه ويژه به مناطق محروم شهر و توجه ويژه به تحقق شهر دوستدار کودک اهتمام ورزيده مي‌شود، گفت: در اين راستا با تاکيد معاون شهردار تهران تا پايان سال 93 هر منطقه شهر تهران يک پارک آموزش ترافيک خواهد داشت.

شهرام جباري‌زادگان تصريح کرد: پارک‌هاي آموزش ترافيک به مثابه تهراني کوچک‌،‌ براي شهروندان کوچک شهر بزرگ تهران است. به طوري که طي هر ماه بيش از 50 هزار دانش‌آموز ابتدايي در 13 پارک ترافيک پايتخت آموزش مي‌بينند تا نکات علمي و نظري ترافيک و رفت و آمد ايمن در خيابان‌هاي شهر را فراگيرند . وي گفت: شهر تهران بيش از يک ميليون دانش‌آموزدارد که بالغ بر 600 هزار نفر آن دانش‌آموزان مقطع ابتدايي و پيش‌دبستاني هستند. اين در حالي است که سالانه بالغ بر هزار نفر تنها در شهر تهران، در تصادفات رانندگي کشته و 20 هزار نفر هم مجروح مي‌شوند که بالغ بر 40 نفر از کشته‌ها و 1200 نفر از مجروحان کوکان هستند.

به گفته وي در پايتخت، هر 9 روز يک کودک کشته و هر روز 3 تا 4 کودک در شهر تهران مجروح مي‌شوند. در عين حال که با گسترش اقدامات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري طي چند سال اخير شاهد سير نزولي تصادفات رانندگي و کاهش تعدادکشته شده‌ها و مجروحان هستيم .

وي تصريح کرد‌: پارک‌هاي آموزش نقش بسزايي در ارتقاء فرهنگ ترافيک در بين کودکان شهر دارد. شايد يکي از عمده دلايل فقر فرهنگي در موضوع ترافيک در بين ميانسالان ما، عدم آموزش صحيح به دانش‌آموختگان در سال‌هاي نوجواني و جواني باشد‌،‌ اينکه تمام دانش يک راننده تنها به آموزش کتاب آيين‌نامه رانندگي‌،‌ آن هم در زمان امتحان آيين‌نامه محدود شود خود گواه خلاء‌فرهنگي در اين زمينه است . وي تاکيد کرد‌: امروزه مطالبات مردم تهران از مسئولان صرفا محدود به تامين نيازهاي حمل‌و‌نقلي نمي‌شود بلکه تامين نيازهايي مانند توجه به مسائل و مشکلات اجتماعي و فرهنگي و توسعه زيرساخت‌هايي به منظور انتقال و ترويج آموزه‌هاي شهروندي همچون پارک‌هاي آموزش ترافيک از جمله خواسته‌هاي پايتخت‌نشينان از شهرداري و مسئولان است .




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: