آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 دی ماه 1392 = 22-12 2013

خانه نشینی 160 نیروی پروژه ای میراث فرهنگی

برخی از کارکنانی که در لیست بیکاری قرار دارند حداقل 18 تا 20 سال به همین منوال با این سازمان همکاری می‌کردند/ به‌کار گیری این افراد با مصوبه بود و در حال حاضر اعتباری برای اجرای این مصوبات نداریم !

160 نفر از پرسنل پروژه‌ای و حق‌التدریسی میراث فرهنگی مازندران به دلیل عدم تخصیص اعتبار از کار بیکار شدند.

به گزارش شمال نیوز، تعدادی از پرسنل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران خبر از بیکاری 160 نفر از نیروهای این سازمان را اطلاع دادند.

یکی از کارمندانی که قرار است حکم تسویه حساب و پایان کارش همین روزها امضاء شود بیان داشت: به عنوان نیروی پروژه‌ای و حق‌التدریسی به مدت پنج سال در این سازمان مشغول فعالیت هستم.

وی تصریح کرد: غیر از من 159 نفر از پرسنل این سازمان که در قالب نیروهای پروژه‌ای و حق‌التدریسی و طرح‌های عمرانی مشغول فعالیت هستند قرار است که از کار بیکار شوند.

*خروج کارگرانی با 18 تا 20 سال سابقه کار

این کارمند که تاکید کرد نامش فاش نشود،بیان داشت: برخی از کارکنانی که در لیست بیکاری قرار دارند حداقل 18 تا 20 سال به همین منوال با این سازمان همکاری می‌کردند.

وی بیان داشت: سال‌های گذاشته میراث فرهنگی قرار داد همکاری مدت داربا ما امضاء می‌کرد ولی امسال تاکنون قراردادی با ما منعقد نکرد.

*عدم دریافت حقوق پنج ماهه و رضایت از روند ادامه فعالیت

این کارمند که قرار است تسویه حساب با وی انجام شود در ادامه بیان داشت: با وجود اینکه پنج ماه از سال گذشت و حقوق دریافت نکردیم ولی حاضریم زمینه‌ای فراهم شود تا ما همچنان به روند فعالیت‌مان در این سازمان ادامه دهیم.

*نداشتن پروژه دلیل خداحافظی با 160 نیروی کار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با تایید تسویه حساب با 160 نفر از پرسنل پروژه‌ای و حق‌التدرسی و عمرانی این اداره کل اظهار داشت: به دلیل نداشتن پروژه و نداشتن تخصیص برای اجرای پروژه مجبور با تسویه حساب با این افراد هستیم.

سیف‌الله فرزانه درباره تسویه حساب با نیروهای حق‌التدریسی گفت: وقتی آموزش در اداره نداریم نگه داشتن این افراد در اداره توجیهی ندارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این افراد برای اجرای پروژه‌های امانی در این سازمان به کارگیری شدند و مدت زمان مشخص هم برای فعالیت آنها در سازمان تعریف شده بود ولی در حاضر امکان به کارگیری و فعالیت آنها در سازمان وجود ندارد.

*اعتبار سازمان صفر است

وی دلیل تسویه حساب با این افراد را نداشتن اعتبار کافی برای اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: اعتبارات سازمان میراث فرهنگی در دو بخش ملی و استانی اختصاص داده می‌شود.

فرزانه بیان داشت: وقتی اعتبار سازمان ما صفر است این افراد را کجا نگه داریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: شش ماه این افراد اضافه‌تر در این سازمان حفظ شدند وقتی اعتبار کافی ندارم به ناچار باید از این افراد خداحافظی می‌کردم.

مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه تصریح کرد: به‌کار گیری این افراد با مصوبه بود و در حال حاضر اعتباری برای اجرای این مصوبات نداریم.

این مسئول در باره سابقه‌کاری برخی از این افراد که دارای 18 سال سابقه هستند، بیان داشت: برخی از این افراد در غالب اجرای پروژه با سازمان همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: برخی از این افراد مربیان حق‌التدریسی و تعدادی نیز در قالب پروژه با ما همکاری داشتند که به عنوان ناظر فنی پروژه با سازمان همکاری داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی درباره حفظ این نیروها گفت: با هیچ یک از این افراد ما قراردادی نداریم.

وی در پاسخ به این سئوال فارس که نداشتن قرارداد خودش جای سئوال دارد، اظهار داشت: قرارداد داشتیم، ولی قرارداد کاری مشخص داشتیم.

*تنها راه حفظ افراد تعریف پروژه جدید

این مسئول بیان داشت: تنها راه برای حفظ این افراد تعریف پروژه از جانب دولت است.

فرزانه درباره عدم امضاء قرارداد برخی از این افراد ابراز داشت: برخی از این افراد تا 31 تیرماه قرار داشتیم و ما به دلیل دلسوزی به این افراد تسویه حساب نکردیم و تلاش کردیم که این افراد را حفظ کنیم که موفق نشدیم.

*به‌کارگیری دو باره با تعریف پروژه جدید

این مسئول گفت: بسیاری از پروژه به صورت مصوبه داریم ولی تخصیص برای اجرای این پروژه نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در ادامه تصریح داشت: پروژه نیمه‌کاره به صورت مصوب داریم ولی هیچ رقمی به ما تخصیص نیافت.

وی در پایان گفت: هر وقت تخصیص اجرای پروژه در اختیار ما قرار بگیرید این افراد در سازمان به کارگیری می‌شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: