آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 آذر ماه 1392 = 20-12 2013

صالحی: گفتند باید درهای همه تاسیسات نظامی را باز کنید

علی‌اکبر صالحی٬ رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی اعلام کرد غربی‌ها شش خواسته از جمله بازدید از صنایع موشکی و نظامی ما دارند که در دست بررسی است.

به گزارش دیگربان به نقل از خبرگزاری مهر٬ صالحی این مطلب را در حاشیه دیدار با مراجع تقلید قم در جمع خبرنگاران اعلام کرده است.

وی گفته جمهوری اسلامی اجاز بازدید از صنایع نظامی و موشکی خود را در قالب تفاهم‌نامه‌ای با آژانس اتمی و به منظور «شفاف‌ سازی» امضاء کرده است.

صالحی افزوده که آژانس و غربی‌ها در این تفاهم‌نامه شش خواسته از جمهوری اسلامی اسلامی دارند که در حال حاضر این خواسته‌ها در حال بررسی است.

این مقام مسئول هیچ اشاره‌ای به این خواسته‌ها نکرده و تنها گفته که ایران با خواسته غربی‌ها برای بازدید از صنایع موشکی و نظامی موافقت کرده است.

اظهارات علی‌اکبر صالحی در شرایطی بیان می‌شود که در متن منتشر شده تفاهم‌نامه ژنو٬ اشاره‌ صریحی به دسترسی بازرسان آژانس به صنایع موشکی و نظامی نشده است.

در این میان هم گروهی از محافظه‌کاران تندرو می‌گویند متن اصلی تفاهم‌نامه ژنو منتشر نشده و هیات ایرانی امتیاز‌های زیادی به غربی‌ها داده که حاضر به افشای جزئیات این سند نیست.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرده براساس تفاهم‌نامه ایران با آژانس «تمام تاسیسات ایران که با مواد هسته‌ای سر و کار دارند، تحت نظارت و بازرسی آژانس بین‌المللی قرار دارند.»

رئیس سازمان انرژی اتمی به زمان و مکان امضای این تفاهم‌نامه اشاره‌ای نکرده است.

جمهوری اسلامی پیش‌تر بازدید از صنایع نظامی و موشکی‌اش را خطر قرمز خود دانسته و اعلام کرده بود به هیچ وجه اجازه چنین بازدیدی را به بازرسان آژانس نخواهد داد.



تهمتن - ش December 20, 2013 04:44 PM

به سردار بزرگ اسلام ! محمد علی جعفری - به سردار بزرگ اسلام اما کمی کوچکتر جزایری ! و بقیه ی سرداران رشید اسلام ! خواستم بگویم آن یک بم که جواد ظریف گفته بود که هنوز نیامده ! و از شماها سربازان رشید اسلام هم هیچ خبری نیست! نکند رفته اید بدنبال بانگاهای معاملاتی تا جایی و مکانی و سوراخ موشی دست و پا کنید ! ! بابا عزت اسلامی و غیرتی و بصیرتی گفته اند ! حالا دنبال سوراخ موش رفتن کمی زود است ! نترسید و برگردید و امت حزب الله را نترسانید ! آنها قوت قلب میخواهند و شماها باید مهچنان از قدرت موشک های اسلام که بعضی میگویند هارت و پورت است برای امت حزب الله از قدرت اسلام بگویید ! و به هارت و پورت بودنش هم مثل همیشه اهمیت ندهید ! تازه از این ۶ تا دستور نا نوشته غرب در ژنو به نظام مقدس و مقتدر ! اسلامی؛ تنها یک دستور به بیرون درز کرده ! پس با بقیه ی دستورات غرب چکار میکنید و چه بر سرتان خواهد آمد که هنوز بمی نیآمده ! ! فکر کنم « بیضه » اسلام شده پاپیون به دور گردن سربازان رشید اسلام !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: