آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 آذر ماه 1392 = 10-12 2013

تصمیم غیرمنتظره رژیم در باره سفر هیئت هندی

منابع هندی اعلام کردند رژیم ایران به منظور صدور ویزا برای هیئت ۹۷ نفره فعالان اقتصادی هند خواستار انجام آزمایش ایدز، هپاتیت سی و سل از آن ها شده و این موضوع عصبانیت دهلی‌نو را به دنبال داشته است.

به گزارش تسنیم منابع هندی اعلام کردند رزیم ایران به منظور صدور ویزا برای هیئت تجاری هند خواستار انجام آزمایش ایدز از افراد این هیئت شده است.

دهلی‌نو از این تصمیم عصبانی شده و آن را تبعیض آمیز و به لحاظ سیاسی نادرست دانسته است.

بنا به ادعای این منابع،‌ بسیاری از کشورها چنین آزمایشاتی را انجام نمی دهند و تست اجباری ایدز برای صدور ویزا در هند بیش از یک دهه پیش کنار گذاشته شده است.

به گزارش ایندین اکسپرس یک هیئت 97 نفره از فعالان اقتصادی هند خواستار ورود به ایران شده اند. مقامات اتاق‌های بازرگانی و صنایع هند و مدیران عالی رتبه برخی شرکت های هندی مثل اسوال، مترو تایرز، و کوه نور فودز در این فهرست قرار دارند.

این هیئت قرار است روزهای 15 تا 19 دسامبر با هدف بازاریابی و نمایش محصولات هندی و توسعه مبادلات تجاری دو کشور به ایران سفر کند. این سفر به دعوت اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی ایران انجام می گیرد.

توسعه صادرات هند به ایران هدف اصلی سفر هیئت هندی به تهران اعلام شده است. مبادلات تجاری هند و ایران از سال 2011 و به دلیل پیروی دهلی‌نو از سیاست تحریم آمریکا علیه ایران به شدت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش همچنین از اعضای هیئت هندی خواسته شده است آزمایش هپاتیت سی و سل را هم بدهند.

دهلی نو که مدعی است برای نخستین بار چنین چیزی انجام می گیرد از مراجع دیپلماتیک در حال پیگیری این موضوع است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: