آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 آذر ماه 1392 = 07-12 2013

دعوت حمله کنندگان به سفارت انگلیس از جک استراو

دعوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از "جک استراو"، از طنزهای تاریخ است!

یک نماینده مجلس دعوت از وزیر خارجه پیشین انگلیس از سوی نمایندگانی که روزی طرح کاهش سطح روابط تهران – لندن را به صحن علنی آوردند و آن را به تصویب رساندند و روز دیگر تهدید کردند از وزیر خارجه پیشین انگلیس در صورت حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی با گوجه فرنگی و تخم مرغ استقبال می‌کنند را نمونه بارز افراط و تفریط خواند.

کمال الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس در گفتگو با فرارو در واکنش به دعوت از جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلستان گفت: عجیب است دوستانی که امروز دعوت نامه برای عضو بلند پایه سابق دولت انگلیس ارسال می‌کنند، همان‌هایی هستند که روزی طرح کاهش سطح روابط ایران و انگلستان را به صحن علنی آوردن و با هیاهوی بسیار آن را به تصویب رساندند.

وی افزود: همین افراد هم درحمله به سفارت انگلیس در مرکز تهران و اقامتگاه کارکنان این سفارتخانه در شمال تهران یعنی در باغ قلهک هم مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند و هیچگاه این اقدام را محکوم نکردند.

این نمانیده مجلس افزود: نمایندگان منتقد پیشین روابط ایران و انگلیس که اکنون مدافع بهبود روابط دو کشور شده‌اند حتی آقای جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس را تهدید کردند که در صورت حضور در مراسم تحلیف آقای روحانی با گوجه فرنگی وتخم مرغ از سوی نمایندگان مجلس مورد استقبال قرار خواهد کرد که در ‌‌نهایت واکنش‌هایی از این دست آقای استراو را از سفر به ایران منصرف کرد.

وی درباره دعوت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلستان از جک استروا به تهران گفت: این خود از طنزهای تاریخ است که عاملان تعلیق روابط ایران و انگلیس پس از آنکه دولت گام‌های برای بهبود روابط دو کشور برداشته و در حالی که برای برداشتن گام‌های نهایی هنوز به اطمینانی نرسیده است به سرعت خود را پیش انداخته‌اند تا در گرم شدن تنور روابط دو کشور خود را شریک معرفی کنند.

این نماینده مجلس افزود: تا به کی قرار است با افراط‌گری‌ها و ماجراجویی‌ها و خود پندار بینی‌های معدودی که صاحب منصب و قدرت تصمیم گیری شده‌اند از سرمایه ملت هزینه کرد و امکان رشد و ترقی کشور به دلیل تنگ نظری‌های آن‌ها گرفته شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: