آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 آذر ماه 1392 = 05-12 2013

مقام حکومتی: اقلیت های قومی و مذهبی غیرخودی هستند

سایت الف: مشاور ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها گفت، دولت تا این لحظه موفق نشده است تا مسئولیت وزارتخانه یا استانداری ای را به اقلیت های قومی و مذهبی بدهد.

حجت الاسلام یونسی در گفت و گو با روزنامه ایران٬ افزود: برخی، اقلیت ها را «غیرخودی» به حساب می آورند و معتقدند که پست های و ماموریت های حساس را نمی شود به عهده «غیرخودی ها» گذاشت .از نظر ما این نگاه درستی نیست که بخشی از مردم ایران را نامحرم و غیرخودی بدانیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: «تا الان دولت موفق نشده است وزارتخانه یا استانداری ای را در اختیار اقلیت های قومی و مذهبی قرار دهد. این به معنای این نیست که در آینده این کار را نخواهد کرد. ولی تا الان در این سطح موفق نشده است.»

وی قبلا در گفت و گویی با روزنامه آرمان که ۲۱ مهرماه منتشر شد، گفته بود: «تحصیلکردگان اقلیت ها توقع دارند در بخش های مختلف حضور داشته باشند و توقع درستی است و آن ها باید همانند سایر هموطنان فقط با ملاک شایسته سالاری از همه فرصت های شغلی و اجتماعی برخوردار باشند. آن ها باید استاد دانشگاه٬ مدیر٬ استاندار٬ فرماندار و وزیر شوند و باید شایستگان آن ها در این مناصب و مشاغل و فرصت ها٬ بدون هیچ تبعیضی حضور داشته باشند.»

حال اما آقای یونسی می گوید که دولت هنوز در این زمینه موفق نشده است. او در گفت و گوی خود با روزنامه ایران با این حال افزوده است: «در حد معاون کل و معاون وزیر اقداماتی صورت گرفته است. تصمیمات دیگری نیز اتخاذ شده است که من به علت موانع و کارشکنی هایی که ممکن است پیش بیاید٬ نمی توانم بگویم».



sisihoohoo December 5, 2013 09:15 PM

درود برشما این حاجی معلوم نیست خودش کجاییه ؟ چرا مامسلمانان شیعه ۱۲ امامی نمیخواهیم بفهمیم که همه اقلیتهای دینی درایران خودی هستند اما مهمترینشان زرتشتیان ایران هستند که ایران متعلق به انهاست و کشور ایران انها توسط تازیان اجنبی دریک حمله اشغال شد این حاجی خودش هم بیگانه است چطورشد یکنفر که پدرش غیرایرانی وعرب اجنبی بوده خودی بحساب میاید یعنی هرکسی کهدرایران سید است؟؟چون انهاهم که سیدهستند افتخارمیکنند که تمام اجدادشان عرب و غیر ایرانی بوده اند چون درتاریخ ایران چیزی بنام سید وجودنداشته وبعد ازاشغال ایران سید بازی شروع شد تمام سیدها دستکم پدرشان غیرایرانی و اجنبی بوده واقلیتهای یهودی ومسیحی وبهایی هراقلیت دیگری ایرانیانی هستند که صدها صدهاسال کشورشان ایران گردیده فقط ایرانی صاحب ایران زرتشتیان هستند نه تخم اعراب؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: