آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 آذر ماه 1392 = 05-12 2013

هشدار آمریکا: رژیم تهران باید مطابق توافق ژنو عمل کند

وزیر خارجه آمریکا امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل در اورشلیم گفت که امنیت اسرائیل برای واشنگتن در اولویت است و رژیم ایران باید مطابق توافق هسته ای ژنو عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «روسیا الیوم»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترکش با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اظهار داشت: ما چالشهای فراروی اسرائیل را درک می‌کنیم و آنچنان که «بارک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد، به امنیت اسرائیل پایبندیم. نگرانی‌های اسرائیل درباره امنیتش را درک می‌کنیم و این دولت حق دارد که از امنیت خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: امنیت اسرائیل از اولویت‌های ماست و رژیم ایران باید مطابق توافق ژنو عمل کند و ما نیز تمام تلاش خود را وقف می‌کنیم تا از صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران اطمینان یابیم.

وی درباره روابط اسرائیل و آمریکا گفت: این روابط با اختلاف‌های حاشیه‌ای از بین نمی‌رود.

نخست‌وزیر اسرائیل نیز گفت : من در اين ديدار نگراني خودم را درباره توافق محرمانه درخصوص رژین ايران اعلام کردم و معتقدم بايد اقداماتي صورت گيرد که مانع از کاهش تحريم‌ها علیه حکومت ايران شود.

پیش تر وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا گفته بود اگر به توافقی که می‌خواهیم دست پیدا نکنیم، به تحریم‌های بیشتر و همچنین به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باز خواهیم گشت



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: