آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 آذر ماه 1392 = 23-11 2013

معاون زنگنه: یارانه‌ها باعث تحریص خواهد شد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تداوم پرداخت یارانه ها به روش کنونی باعث از بین رفتن منابع مالی مورد نیاز برای توسعه زیرساخت های کشور می شود.

به گزارش شانا عباس کاظمی صبح امروز (٢٩ آبان) در همایش سراسری مدیران و معاونان مالی و اداری مناطق شرکت ملی پخش افزود: از سال ١٣٥١ و با تبدیل نفت یک و نیم دلاری به ١٠ دلار ارائه یارانه به مردم آغاز شد و پولی که می بایست صرف انجام اقدامات زیرساختی می شد به این طریق از بین رفت.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با بیان این که ارائه یارانه ها به مردم میراث گذشته است، گفت: تداوم ارائه یارانه ها باعث تحریص مردم خواهد شد.

وی با بیان این که سوء مدیریت در سال های اخیر باعث شده تا در تامین منابع مالی با مشکلات مختلف روبرو باشیم اظهار کرد: تحریم های ظالمانه از یک سو و مشکلات مدیریت از سوی دیگر باعث کاهش درآمدهای نفتی در کشور شده است.

کاظمی تصریح کرد: قیمت انرژی در کشور باید منطقی باشد تا مصرف کننده به صرفه جویی روی آورده و پولی که باقی می ماند صرف زیرساخت های کشور شود.

وی با بیان این که تا پایان برنامه توسعه پنج ساله مجموع مصرف سوخت از ١٦٦ میلیون لیتر به ٢٢٥ میلیون لیتر خواهد رسید اظهار کرد: این اندازه مصرف از سوی مردم به رغم وجود گاز و برخی انرژی های تجدیدپذیر است که اصلا منطقی به نظر نمی رسد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: