آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 آبان ماه 1392 = 20-11 2013

رونق بازار اجاره در رکود شدید فروش

برخی از انبوه سازان مجبورند بخشی از تولیدات خود را به فروش برسانند که بر این اساس با قیمت های فعلی قادر به فروش نخواهند بود

رییس انجمن انبوه سازان با انتقاد از عدم اجرای مصوبه 50 میلیونی ساخت گفت : به نظر می رسد دولت یازدهم رهن ثانویه و صندوق های پس انداز را برای ساخت انبوه مسکن در دستور کار قرار دهد اما بازار مسکن تا پایان سال رکود خرید و رونق اجاره را تجربه خواهد کرد.

ایرج رهبر در گفت وگو با پانا با بیان اینکه وام 50 میلیونی ساخت در حد مصوبه هیات وزیران باقی مانده است ،گفت :به نظر می رسد دولت یازدهم رهن ثانویه و صندوق های پس انداز را برای ساخت انبوه مسکن در دستور کار قرار دهد اما بازار مسکن تا پایان سال رکود خرید و رونق اجاره را تجربه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازار مسکن تا پایان سال به همین شرایط فعلی خواهد بود وحتی انتظار کاهش بیشتر قیمت ها نیز وجود دارد که به دلیل آن بخشی از عرضه است که نیاز به فروش فوری دارد .

رییس انجمن انبوه سازان تصریح کرد: برخی از انبوه سازان مجبورند بخشی از تولیدات خود را به فروش برسانند که بر این اساس با قیمت های فعلی قادر به فروش نخواهند بود .

رهبر در پاسخ به این سوال که در شرایط نوسان های شدید بازار مسکن این نقدینگی است که بازارگردانی می کند ، اظهار کرد: بخشی از نقدینگی به سمت بازارهای سرمایه ای از جمله مسکن هدایت می شود و طبیعی است که بازارگردانی می کنند.

رییس انجمن انبوه سازان درباره چشم انداز بازار اجاره بها تا پایان سال عنوان کرد: بازار فروش و اجاره بها درست برعکس هم عمل می کنند و طبیعی است که در شرایط رکود خرید و فروش بازار اجاره بها از رونق بیشتری برخوردار است .

وی گفت : هر هزینه ای که برای بخش تولید تامین می شود با اعتباراتی که برای بخش های خدماتی تخصیص می یابد متفاوت است و نمی توان گفت تاثیراتی یکسان بر شاخص های کلان اقتصادی به همراه دارد .

رهبر افزود: نقدینگی به که صورت یارانه نقدی پرداخت می شود همان کارکرد تورم زایی را به دنبال دارد اما تسهیلاتی که برای تولید هزینه نمی شود ، نمی تواند همان تاثیر تزریق نقدینگی را به همراه داشته باشد .



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: