آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 آبان ماه 1392 = 17-11 2013

65میلیارد تسهیلات به بسیجیان جویای کار

مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر بوشهراز تخصیص اعتبار 65میلیارد ریال تسهیلات اعطاشده به بسیجیان متقاضی از ابتدای سال تا کنون خبر داد .

یونس پاینده، در حاشیه نشست این موسسه با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی بوشهر اظهار داشت: موسسه نگار نصر در راستای حماسه اقتصادی و منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید ملی، گام‌های موثری برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 65 میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام‌های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و مراکز آموزشی و درمانی به بسیجیان و دیگر افراد ارائه شده است که این میزان تسهیلات، برای 550 نفر به طور مستقیم و بیش از 200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.

پاینده تصریح کرد: این موسسه در سال‌جاری با برگزاری 12 کارگاه تخصصی در حوزه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان‌های استان و برگزاری 2 همایش استانی با موضوع تعالی و توسعه کارآفرینی جوانان بسیجی، بیش از 300 نفر را در زمینه‌های مختلف آموزش داده است و پس از طی دوره به آنان مدرک پایان دوره اعطا کرده است.

وی اذعان داشت: این موسسه علاوه بر راه‌اندازی 7 تعاونی، تفاهمنامه‌های مفیدی را برای برطرف کردن مشکلات اشتغال جوانان، با اداره کار و رفاه امور اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، مرکز آموزش جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و چندین شرکت خصوصی امضاء کرده‌ایم.

مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر بوشهر تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی این موسسه را زمینه‌ساز اشتغال‌های پایدار در مناطق محروم دانست و افزود: ما علاوه بر اشتغالزایی، برای کمک به تولید داخلی، کاهش نیازمندی‌های کشور به خارج، مردمی کردن اقتصاد و عدم وابستگی به صنعت نفت، تسهیلاتی را در قالب طرح ترویجی ارائه کرده‌ایم.

وی عنوان داشت: ما علاوه بر پرداخت تسهیلات به کارجویان، در بحث شناسایی نیروها، آموزش از آغاز تا فروش، حمایت‌های مالی و اداری جهت تسریع در فرآیند صدور مجوزهای لازم، مشاورات لازم هم در ابتدای کار و هم در حین کار، و تضمین بازاریابی فروش محصولات نیز همراه وی خواهیم بود.

پاینده طرح‌های اقتصاد مقاومتی این موسسه را شامل 5 طرح عملیاتی و 7 طرح ترویجی عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها شامل پرورش مرغ بومی، غاز و اردک، آبزیان، قارچ، تولید کود ورمی کمپوست، تولید دام‌های سبک و سنگین، صنایع تبدیلی، زنبورعسل، کاشت زعفران، تولیدات گلخانه‌ای، ایجاد آموزشگاه‌ها و موسسات آزاد فنی و حرفه‌ای است.

وی این تسهیلات را شامل وام‌های قرض‌الحسنه، تسهیلات ویژه جهت طرح‌های عقود اسلامی و تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی دانست و تصریح کرد: وام‌های این موسسه تا سقف 150 میلیون ریال در قالب وام‌های خوداشتغالی و وام‌های مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون ریال است که البته برخی از این تسهیلات به بسیجیان فعال، برخی به عموم مردم و برخی نیز به‌صورت مشارکتی در قالب تعاونی‌ها به افراد اعطا می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: