آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 آبان ماه 1392 = 16-11 2013

مذاکرات هسته ای؛ درخواست اسرائیل از فرانسه

نخست‌وزیر اسرائیل در آستانه سفر رئیس جمهور فرانسه به تل آویو، از دولت پاریس خواست از موضع سخت‌گیرانه خود در قبال برنامه هسته‌ای رژیم ایران کوتاه نیاید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» روز جمعه ابراز امیدواری کرد که فرانسوی‌ها در دور تازه مذاکرات از موضع سخت‌گیرانه خود در قبال برنامه هسته‌ای رژیم ایران کوتاه نیایند.

رژیم ایران و گروه 1+5 هفته گذشته تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار کردند. منابع دیپلماتیک گزارش داده‌اند که طرفین در آستانه امضای توافقنامه اولیه بوده‌اند، اما مخالفت‌های «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه از حصول توافق جلوگیری کرده است.

نخست‌وزیر اسرائیل که بعد از پایان بدون توافق مذاکرات ژنو از مواضع پاریس تمجید کرده بود، شب گذشته هم به روزنامه فرانسوی «فیگارو» گفته است: امیدواریم فرانسه تسلیم نشود.

وی افزود: برای ما ایالات‌متحده همچنان یک متحد مهم است، در حقیقت مهمترین متحد. با این وجود، روابط ما با فرانسه هم بسیار ویژه است.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه قرار است فردا به فاصله 3 روز مانده تا آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای، برای رایزنی با مقامات اسرائیلی به این کشور سفر کند.

نتانیاهو در مصاحبه خود با روزنامه فرانسوی فیگارو که امروز متن کامل آن منتشر می‌شود، در مورد مواضع اسرائیل و فرانسه در قبال برنامه هسته‌ای رژیم ایران گفته است: در موضوع حکومت ایران، هر دوی ما (اسرائیل و فرانسه) صرف نظر از جناح حاکم، سال‌ها از مواضعی مشترک دفاع کرده‌ایم و اکنون نیز ما به همراه رئیس‌جمهور اولاند به این همکاری حیاتی ادامه می‌‌دهیم.

وی افزود: ما از موضع منسجم و قاطع فرانسه در قبال رژیم ایران که حکومتی تهاجمی، خشن و آخرالزمانی است، استقبال می‌کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: