آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 آبان ماه 1392 = 14-11 2013

گزارش آژانس اتمی و سخنان اوباما در مورد تحریمها

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که امروز منتشر کرد گفته که رژیم تهران برنامه هسته ای خود را طی سه ماه گدشته توسعه نداده است. در همین حال رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواست فعلا تحریم های جدید علیه رژیم تهران وضع نکند.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه همه گزینه‌ها برای منع رژیم تهران از دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای روی میز است، از کنگره آمریکا خواست به این رژیم برای اثبات جدیت خود در مذاکرات هسته‌ای فرصت بیشتری دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواست به رژیم تهران فرصت بیشتری بدهد تا جدیت خود در برنامه هسته ای را اثبات کند.

وی در ادامه افزود: هدف از اعمال تحریم ها علیه رژیم تهران، مجبور کردن آنها به مذاکره و قرار دادن پرونده هسته ای خود روی میز مذاکره است.

اوباما که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید سخن می گفت افزود که موضوع مورد بحث در مذاکرات، رفع مقدار اندکی از تحریم هاست و هر گونه توافقِ موقتی توانایی هسته ای رژیم تهران برای نظامی شدن را چند ماه به تعویق می اندازد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین گفته است در صورتیکه رژیم تهران نتواند به تعهداتش در قالب این توافق عمل کند، تحریم ها با قدرت اعمال خواهد شد و اجازه نخواهد داد این رژیم به سلاح هسته‌ای دست یابد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما نمی خواهیم که رژیم تهران به سلاح هسته ای دست یابد و همه گزینه ها برای جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح های هسته ای روی میز است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا در توافق پیشنهادی درباره برنامه هسته ای رژیم تهران، احتمالا بخش کوچکی از دارایی های آنها را آزاد می کند و 95 درصد تحریم ها در جای خود باقی می ماند.

به گزارش فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت که اکثر تحریم ها علیه رژیم تهران باقی مانده و فقط بخش کوچکی از دارایی آنها آزاد می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: