آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 آبان ماه 1392 = 14-11 2013

امارات: مشکل منطقه با رژیم تهران فقط اتمی نیست

سایت حکومتی تابناک: در شرایطی که این روزها، موضوع مذاکرات هسته ای ایران و چشم انداز حصول توافق در این زمینه، به محور اخبار و تحلیل های بین المللی تبدیل شده، برخی از همسایگان ایران بار دیگر فعال شده و تلاش دارند با استفاده از فضای موجود، دستور کارهای مورد نظر خود را پیش ببرند. یکی از این همسایگان، امارات است که موضع گیری عجیبی را درباره مذاکرات هسته ای ایران مطرح کرده است.

وزیر خارجه امارات طی اظهاراتی به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرده و گفته همانطور که ایران تلاش دارد نگرانی های موجود در جامعه بین المللی را درباره برنامه هسته ای خود حل و فصل کند، باید نسبت به رفع نگرانی های همسایگان خود نیز اقدام کند.

به نوشته «رویترز»، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات که در کنفرانس خبری مشترکی با گیدو وستروله، همتای آلمانی خود سخن می گفته، در پاسخ به سوالی درباره ایران اظهار داشته: «ما میزبان گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان هستیم و پیش از این نیز میزبان جان کری، وزیر خارجه آمریکا بودیم. این ها مقامات کشورهایی هستند که در جلسه گروه 1+5 با ایران در ژنو شرکت داشتند، این تحولات به ما ارتباط پیدا می کند».

وی افزوده به جز موضوع هسته ای ایران، مسائل دیگری در ارتباط با ایران وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله مسائل مربوط به (دخالت رژیم تهران در امور کشورهای منطقه) سوریه، عراق، یمن و منطقه خلیج فارس را از این جمله دانسته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: