آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 آبان ماه 1392 = 13-11 2013

اختلافات ۱+۵ در یک هفته حل نمی شود

افکارنیوز: یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ادامه مذاکرات در ژنو تا آخر آبان‌ماه اظهار داشت: بعید است ظرف یک هفته، اختلافات کشورهای ۱+۵ حل و فصل شود و بتوانند در ۳۰ آبان یکبار دیگر در ژنو دور هم جمع شوند.

سعد‌الله زارعی افزود: آنچه در هفته گذشته در ژنو شاهد بودیم نشان داد حل و فصل مسائل بین ایران و غرب تنها به صداقت و با برنامه بودن جمهوری اسلامی بستگی ندارد بلکه یک جاده دوطرفه است که اگر تعامل آنها نباشد، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.


مخالفت کنگره ممکن است به جنگ منجر شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید روز سه شنبه به کنگره آمریکا هشدار داد که مخالفت با گزینه دیپلماسی برای دستیابی به یک توافق هسته ای و اعمال تحریمهای سنگین تر علیه رژیم تهران، گزینه دیگری جز جنگ باقی نخواهد گذاشت.

این در حالیست که برخی اعضای پرنفوذ کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه می گویند با گزینه دیپلماسی مخالفتی ندارند، اما به هیچ وجه موافق دادن امتیاز از سوی دولت اوباما به رژیم تهران در حالیکه همچنان برنامه تسلیحات هسته ای خود را دنبال می کند، نیستند.

این گروه از قانون گذاران آمریکايی معتقدند که هرگونه تصمیم برای کاهش تحریمها باید پس از توقف کامل برنامه های هسته ای رژیم تهران اتخاد شود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا قرار است روز چهارشنبه پشت درهای بسته با اعضای فراکسیونی در مجلس سنا و مسئول اجرای تحریمها علیه رژیم تهران دیدار کند.

سخنگوی کاخ سفید به اعضای کنگره آمریکا گفت که مخالفت آنها با گفتگوهای هسته ای و اعمال تحریمهای شدیدتر علیه رژیم تهران ممکن است به جنگ منجر شود.




نیما November 13, 2013 05:37 PM

با توجه به نتایج جلسات ۵+۱ با ایران و گفته های درز پیدا کرده از نشست مذکور ظاهرا بجای جمهوری اسلامی و علی خامنه ای ، آقای اوباما و جان کری و وزیرخارجه انگلیس اشتباها داشتند جام زهر میخوردند که وزیر خارجه فرانسه متوجه قضیه شد و جام زهر از دست آنها گرفت لذا باید مسولان و کنگره امریکا و نتانیاهو و کشورهای عربی اوباما و جاک کری را از خوردن جام زهر بازدارند و بجای آنها به جمهوری اسلامی بدهند مردم آگاه اروپا و دنیا نیز باید بهوش باشند و اوباما و جان کری خودفروخته دیووانه را آگاه و روشن سازند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: