آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 آبان ماه 1392 = 10-11 2013

پرونده ‌سازی برای پژوهشگران کشاورزی

دیگربان: بهزاد قره‌یاضی٬ رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی از نابودی صنعت پرورش میگو٬ تعطیلی انبوهی از کارخانجات قند و اوج گرفتن «دانایی ستیزی» در دوران هشت ساله دولت محمود احمدی‌نژاد خبر داد.

آقای قره‌یاضی روز شنبه (۱۸ آبان) به ایلنا گفته در دوران احمدی‌نژاد «تمامی زیرساخت‌های کشاورزی به ویژه پژوهش، آموزش، ترویج استفاده از فناوری‌های نو و شایسته‌سالاری به تمسخر گرفته شد.»

وی گفته در پی این «تمسخر»٬ ایران مجبور به واردات سیب‌زمینی آلوده از پاکستان شد٬ تولید سرم در پایان دولت دهم به نصف کاهش یافت و صنعت کشت میگو نیز نابود شد.

این مقام مسئول افزوده که در دوران احمدی‌نژاد واردات محصولات کشاورزی بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافت و با واردات ۸ میلیون تن شکر٬ «چغندر کاران» بیکار و انبوهی از کارخانجات قند تعطیل شدند.

به گفته قره‌یاضی انتصاب مدیران «نالایق» در دولت احمدی‌نژاد منجر به عقب‌گرد ایران در زمینه کشاورزی شد و طی این مدت برای پژوهش‌گران این حوزه «پرونده سازی» شد.

از دولت محمود احمدی‌نژاد که علی خامنه‌ای مهم‌ترین حامی آن بود٬ به عنوان «فاسد‌ترین» دولت در تاریخ ایران نام می‌برند که بسیاری از زیرساخت‌های سیاسی٬ اجتماعی٬ فرهنگی و اقتصادی این کشور را طی هشت سال تخریب کرد.

دولت حسن روحانی قرار بود در ۱۰۰ روز نخست فعالیت خود گزارش جامعی از این وضعیت به مردم ارائه کند که بنا به دلایل نامعلومی تا کنون این گزارش منتشر نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: