آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 آبان ماه 1392 = 08-11 2013

مذاکرات هسته ای ژنو و خبر بمب اتم خریدن عربستان

خبرآنلاین: چند نکته درباره گزارش بی بی سی در خصوص تصمیم عربستان سعودی مبنی بر خرید بمب اتمی از پاکستان قابل ذکر است. این گزارش اطلاعات تازه ای را در اختیار نمی گذارد جز اینکه مجموعه ای از حدس و گمان ها، نقل قول ها، دلایل و اطلاعاتی که تقریبا همه از آن خبر داشته اند را مجددا گرد هم آورده و منتشر کرده است.

آنچه این گزارش را مهم جلوه داده همزمانی آن با مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 ، ناخرسندی عربستان از آمریکا و موضع گیری اخیر پاکستان مبنی بر فاصله گرفتن از آمریکا است و الا اینکه در اوائل سال 2013 برخی منابع اطلاعاتی فاش کرده اند که پاکستان از مدت ها پیش درحال ساخت چند بمب هسته ای به سفارش عربستان سعودی بوده و این بمب ها هم اینک آماده تحویل به عربستان هستند خبر جدیدی نیست.

عربستان سعودی از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و پس از آن از پذیرش عضویت غیردائم در شورای امنیت این سازمان سرباز زد و رسما دلیل این اقدامات خود را نارضایتی از وضعیت موجود در منطقه که در عدم اقدام نظامی آمریکا علیه بشار اسد و گسترش نفوذ ایران در منطقه رخ نموده، اعلام کرد.

ممکن است این تصمیم عربستان که توسط بی بی سی علنی شده هشدار دیگری به آمریکا باشد که اگر به بی محلی های خود نسبت به خواسته های عربستان ادامه دهد آنگاه ریاض محور تازه ای را با تندروهای اسلام آباد تشکیل خواهد داد که این محور البته بسیار خطرناک و این بار هسته ای خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: