آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 آبان ماه 1392 = 04-11 2013

درخواست ملتمسانه رژیم از اوباما؛ جلوی کنگره را بگیرید

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده رژیم ایران با گروه 1+5 هشدار داد که اگر دولت آمریکا می‌خواهد مذاکرات پیش رود باید بتواند کنگره را راضی کند که وارد تحریم‌های جدید نشود.

به گزارش ایسنا، عباس عراقچی با نگرانی گفت: طبیعی است اگر تحریم‌های جدیدی که کنگره آمریکا به دنبال آن است تصویب شود، قطعا مسیر مذاکراتی تخریب خواهد شد.

عراقچی درباره سخنان دیروز خامنه ای مبنی بر خوشبین نبودن به مذاکرات با آمریکا نیز گفت: ما هم در این خوش‌بین نبودن شریک هستیم و بدبینی خود را نسبت به آمریکا حفظ کرده‌ایم و این به دلیل سوابق عملکرد و سیاست‌های این کشور است.


هشدار شديداللحن آمریکا به رژیم

به گزارش شبکه سی بی اس نیوز آمریکا، وزير امور خارجه این کشور روز یکشنبه در هشداری آشکار و شدیداللحن به رژيم تهران اعلام کرد که واشنگتن از دوستان و همپيمانان خود دفاع می‌کند و اجازه نخواهد داد از سوی حکومتهای متخاصم مورد تهدید واقع شوند.

جان کری که در آغاز سفر خاورميانه ای خود به مصر و عربستان سعودی سفر کرده افزود، ممکن است تاکتيک های آمريکا تغييرپذير باشد، ولی هدف بنيادين سياست ایالات متحده هرگز تغيير نخواهد کرد و رئيس جمهور اوباما قول داده است که نگذارد رژیم تهران به سلاح هسته ای دست پيدا کند.

وی در مورد سوریه نیز گفت، آمريکا همچنين خواهان راه حلی برای نجات این کشور و تشکيل دولت موقت است و می‌خواهد مردم سوريه فرصتی داشته باشند تا خود برای آينده کشورشان تصميم بگيرند.


شاید مجبور شویم به رژیم تهران حمله کنیم

«لئون پانتا» وزیر سابق دفاع آمریکا و رئیس سابق «سیا» اعلام کرد در حالیکه آمریکا تحریم های بی سابقه ای علیه رژیم ایران تحمیل کرده است، بسیار محتمل است که برای پیشتیبانی از سیاست خود مجبور به استفاده از نیروی نظامی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پانتا این اظهارات را در یک سخنرانی در واشنگتن ایراد کرد و گفت که آمریکا باید در زمان مذاکره درباره برنامه هسته ای رژیم ایران، شک و تردید خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: عنصر کلیدی، رهبری عالی رژیم ایران (خامنه ای) است و بعید است که او غنی سازی اورانیوم را ترک کند.

پانتا افزود: ما باید محکم بر سر موضع خود بایستیم و آمریکا ممکن است مجبور به استفاده از نیروی نظامی علیه رژیم تهران شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: