آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 آبان ماه 1392 = 03-11 2013

لغو تحریمها؛ واکنش رژیم به اظهارات مقام آمریکايی

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی با 1+5 در واکنش به اظهارات مذاکره‌کننده آمریکا در گروه 1+5 مبنی بر این‌که هنوز هیچ پیشنهادی به رژیم ایران برای لغو تحریم‌ها داده نشده است، گفت: هرگونه راه‌حلی که متضمن لغو تحریم‌ها نباشد، مورد پذیرش ما نیست.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده رژیم ایران با 1+5 در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش آیا مذاکرات کارشناسی میان رژیم ایران و 1+5 در وین که 8 و 9 آبان برگزار شد به ویژه درباره تحریم‌ها مثبت بوده است؟ خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات انجام شده در ژنو و مذاکرات کارشناسی در وین صرفا قابلیت‌ها و امکانات هر طرف در جریان مذاکرات بحث و بررسی شد و هنوز هیچ توافقی درباره این موضوعات بین دو طرف حاصل نشده است.

وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای روز گذشته گفته بود، واشنگتن هیچ پیشنهادی برای تخفیف تحریم‌های اعمال شده به رژیم تهران ارائه نداده و هیچ تحریمی را نیز لغو نکرده است.

عراقچی در واکنش به این اظهارات گفت: راه‌حلی که متضمن لغو تحریم‌ها نباشد مورد پذیرش ما نیست.


مهلت ۶۰ روزه به اوباما

روزنامه هاآرتص در گزارشی می‌گوید که سازمان بانفوذ ایپک و سایر سازمان‌های آمریکایی طرفدار اسرائیل به دولت باراک اوباما برای حل بحران اتمی رژیم ایران دو ماه دیگر مهلت داده‌اند.

به گزارش رادیو فردا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز شنبه، یازدهم آبان، نوشت که سران ایپک و دیگر سازمان‌های بانفوذ یهودی‌ـ‌آمریکایی که روز سه‌شنبه گذشته به کاخ سفید دعوت شده بودند گفته‌اند شکیبایی‌شان برای تلاش سیاسی آمریکا در حل بحران اتمی رژیم ایران تنها ۶۰ روز دیگر دوام خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این سازمان‌ها به کاخ سفید اعلام کرده‌اند که در پایان این مهلت، تلاش علنی خود را برای برقراری تحریم‌های فلج‌کننده علیه رژیم ایران از سر خواهند گرفت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: