آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 آبان ماه 1392 = 31-10 2013

باند ولایت به سیاه نمایی های دولت حساس شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: "نا برده رنج گنج میسر نمی شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد" دولت قبلی با مدیریت آقای احمدی نژاد به ریزترین موضوعات هم ورود پیدا می کرد، اما دکتر روحانی با این دیدگاه کار خود را انجام می دهند که هر وزیری تنها به وظیفه سازمانی خود برسد، باید وزرا با هم همکاری کنند تا به نتیجه برسند، به صورت جزیره ای نمی توان کشور را اداره کرد، اینکه هر وزیر اعلام کند که بنده کار خودم را انجام می دهم کاری به بقیه مجموعه ها ندارم به نفع نیست.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، سیاه نمایی های چند وقت اخیر از اوضاع کشور توسط مدیران اجرایی و همچنین برخی اظهارات، باعث واکنش هایی در جامعه شده که حساسیت نمایندگان را نیز بر انگیخته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به این اظهارات که برخلاف شعارها باعث نا امیدی در جامعه گردیده است، در گفتگو با بی باک بیان داشت: دولت از اینگونه رفتارهایی که طی چند روز گذشته داشته است به شدت پرهیز کند، زیرا اینگونه اظهارات جز بدبینی مردم نسبت آنها نتیجه دیگری ندارد.

وی گفت: در گذشته هر طوری هم که عمل شده است، دستگاههای مسئول یا رسیدگی کردند یا باید رسیدگی می کردند و یا الان باید رسیدگی کنند و چنانچه تخلفی رخ داد به مردم هم بیان کنند، اما این نوع نگرش که تمامی کارهای صورت گرفته در دولت قبل را زیر سئوال ببرند روش و منش درستی نیست و نتیجه عکس خواهد داشت که به ذائقه مردم هم خوش نمی آید.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: بهتر است از راه منطقی با مردم صحبت شود، مردم با توجه به شعارهایی که داده شده است به دولت امید بسته اند و نباید در دولت طوری عمل شود که امید مردم نا امید گردد که متاسفانه این اتفاق در حال رخ داد است.

وی افزود: از طرفی قیمت کنترل برق 4 برابر می شود، از یک طرف وزیر نفت اعلام می کند که گاز نیست، از یک طرف وزیر صنعت معدن و تجارت طوری در مورد خودرو صحبت کرد که آرامش بازار خودرو را به هم زد، از طرفی مشاهده می شود که وزیر راه و شهر سازی به طور کلی مسکن مهر را متوقف می کند که به اعتقاد من این اظهارات و رفتارها به مصلحت کشور و مردم نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: این اتفاقاتی که توسط دولتمردان رخ داد نه تنها به نفع مردم نبود بلکه مردم را به نوعی ناامید کرد که این برای ادامه کار دولت خوب نیست، نمایندگان دوستانه از دولت می خواهند که این نوع موارد را در نظر داشته باشند، معتقد هستیم همه دولت ها زنجیره ای در داخل نظام هستند نباید طوری عمل شود که کارهایی که در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته چه از جانب اصلاح طلبان و چه اصولگرایان زیر سئوال برود.

وی در ادامه افزود: اگر مشکلی هم وجود دارد باید حل شود مطمئنا هر مشکلی یک راه برون رفت دارد مردم هم به امید آن به دولت رای داده اند، با این نوع ادبیاتی که مدیران اجرائی در پیش گرفته اند که مسائل را دنبال نکنند به این بهانه که خزانه خالی است، اصلا درست نمی باشد. کدام خزانه خالی است؟

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: در این جا دو بحث اصلی وجود دارد یکی قانون بودجه که قانون بودجه خزانه و دخل و خرج دولت است، خزانه سند دخل و خرج یک کشور در طول سال است، از یک طرف باید پول به دست آید که از یک طرف هزینه شود، بنا بر این هر دولت به همان میزان باید هزینه کند که درآمد داشته باشد، اگه یک دولت تلاش نکند تا درآمد کسب کند پس نمی تواند هزینه کند، پس دولت بهتر است راههایی برای درآمد و تامین منابع خود داشته باشد، خزانه مکانی نیست که پول در آن نگهداری شود، پول در دولت از طرفی به دست می آید و از طرفی هزینه می شود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: بحث بعدی در خصوص ذخایر است که پولهایی را به عنوان ذخیره ارزی هم داریم، وزیر اقتصاد هم اعلام کردد که55 میلیار دلار در صندوق توسعه ملی وجود دارد پس صندوق توسعه ملی خالی نیست، دهها میلیارد دلار در بانک های خارجی موجود است ، مسکوکات در خزانه و بانک مرکزی وجود دارد پس مشکلی از این جهات وجود ندارد که این چنین سیاه نمایی از اوضاع کشور می شود.

وی عنوان کرد: آنچه که مهم اس این است که دولت باید کار کند و حاصل کار خود را هزینه کند، متاسفانه در بدنه دولت هنوز کار شروع نشده باید فعال سازی صورت گیرد، باید استارت تلاش در دولت یازدهم شروع شود تا نتیجه حاصل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: "نا برده رنج گنج میسر نمی شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد" دولت قبلی با مدیریت آقای احمدی نژاد به ریزترین موضوعات هم ورود پیدا می کرد ، اما دکتر روحانی با این دیدگاه کار خود را انجام می دهند که هر وزیری تنها به وظیفه سازمانی خود برسد، باید وزرا با هم همکاری کنند تا به نتیجه برسند ، به صورت جزیره ای نمی توان کشور را اداره کرد، اینکه هر وزیر اعلام کند که بنده کار خودم را انجام می دهم کاری به بقیه مجموعه ها ندارم به نفع نیست.

وی گفت: نا هماهنگی هایی در اظهارات برخی از وزرا و مسئولین اجرایی دیده می شود که تبعات نا مبارکی برای کشور خواهد داشت،تیم اقتصادی دولت باید به نحوی هماهنگ شود که در جهت امیدورای حرکت کند.

حاجی دلیگانی بیان داشت: الان مجلس نسبت به مجموعه مسائل پیش آمده حساس شده است و این حساسیت این پیام را خواهد شت که مجلس با کسی تعارف ندارد و به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

وی در پایان گفت: اینکه همه نگاهها به خارج از کشور باشد درست نیست و نتیجه بخش نخواهد بود، زیرا همان هایی که برخی ها به آنها امید بستند نشان دادند که خوبی ایران را نمی خواهند، اگر آمریکا به صورت تاکتیکی هم کوتاه بیاید یقین بدانیم که اسرائیلی ها نخواهند گذاشت، رفتارهای سلطه گری آمریکا همچنان مشاهده می شود، آنچه دنیا امروز فهمید، مردم ایران34سال پیش فهمیدند که آمریکا از سفارت خانه ها به عنوان محل جاسوسی استفاده می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: