آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 مهر ماه 1392 = 22-10 2013

تعداد زندانیان نسبت به دوران پیش از انقلاب 25 برابر شده

بنا بر معدود آمارهای رسمی که درباره زندانیان در ایران منتشر شده سالانه ۲۰ درصد به شمار زندانیان در ایران افزوده می‌شود. تعداد زندانیان نسبت به دوران پیش از انقلاب بیست و پنج برابر شده است.

جمعیت زندانیان ایران در سال ۱۳۹۱ به حدود ۲۵۰ هزار نفر رسید. به گفته معاون قضایی سازمان زندان‌های كل كشور، در سال ۱۳۸۶ تعداد زندانیان ایران ۱۵۸ هزار و ۳۵۱ نفر بود. بر اساس آماری که پیش‌تر خبرگزاری مهر منتشر کرده بود، قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ جمعیت ایران ۳۶ میلیون نفر و شمار زندانیان آن حدود ۱۰ هزار نفر بود.

به گزارش‌ سایت "قانون"، جمهوری اسلامی ایران جزو هشت کشور اول دنیا از لحاظ تعداد زندانیان است.

زندانیان توسط نیروی انتظامی و آگاهی مورد ضرب و شتم، شکنجه، کتک وشوک برقی قرار می گیرند. شدت این شکنجه ها و کتک ها بحدی است که دزد ها به گناه کرده و نکرده اعتراف می کنند.

زندانها سه برابر ظرفیت خود زندانی دارند و زندانیان از نظر جا دچار مشکل جدی می باشند.

از نظر مالی سهم سرانه هر زندانی در روز برای سازمان زندانها پنج هزار تومان است، که با توجه به گرانی ها این میزان به هیچ وجه کافی نیست و اکثر زندانیان که در بیرون وضع مالی خوبی ندارند و از فروشگاه زندان نمی توانند خرید کنند دچار سو تغذیه می گردند.

زندانیان توسط سربازان و مسئولین زندانها مورد تحقیر و آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار می گیرند.

در زندانها برای مثال کسانی وجود دارند که به خاطر دو سکه بهار آزادی و حتی یکی دو میلیون تومان مدتهاست که زندانی هستند.

کسانی که هنوز جرمشان ثابت نشده است و در دادگاهها محکوم نشده اند وزندانیان جرائم خانواده توسط نیروی انتظامی به طرز تحقیر آمیزی با دست بند و در برخی موارد پا بند حتی بصورت پانزده نفری در ون برای بردن به دادگاه جابجا می شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: