آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 مهر ماه 1392 = 20-10 2013

اختلاط زن و مرد در دانشگاه‌ها تقلید از غرب است

یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: تشیع مکتبی حقیقت گراست و نظام اسلامی فرصتی برای اصلاح امور بر اساس مبانی شیعی محسوب می‌شود.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیرکل و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه متحدالشکل کردن لباس‌های دانش‌آموزان اقدامی ارزنده محسوب می‌شود اظهار کرد: لازم است اندیشه‌های آینده‌سازان این مرز و بوم را هم بر اساس دین و مبانی مذهبی خود بسازیم.او افزود: یکی از حقوقی که فرزندان بر گردن والدین خود دارند تعلیم علم است؛ این امر در روایات اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه قلب‌های کودکان همچون کاغذ سفیدی است که نباید اجازه داد بیگانگان بر روی آن چیزی بنویسند عنوان داشت: در طول تاریخ می‌بینیم که گروه‌هایی همچون بنی امیه به دنبال این بوده‌اند که مسائلی چون دشمنی با ولایت را از کودکی در ذهن مسلمانان بپرورانند.
او ادامه داد: خوشبختی ما این است که پیرو مکتی حقیقت‌گرا هستیم و به همین دلیل دنباله‌روی از فرهنگ غرب باعث تاسف است؛ برخی برنامه‌هایی که در مدارس و دانشگاه‌ها دنبال می‌شود در حقیقت تقلید از غرب است که اختلاط زن و مرد یکی از آنهاست.
آیت‌الله علوی گرگانی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بهترین فرصت برای حل اینگونه مشکلات دانست و گفت: امروز مسئولان آموزش کشور به رهبری و مراجع تقلید اعتقاد دارند و باید از این ظرفیت برای اصلاح امور استفاده کرد.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر آموزش مسائل دینی و اعتقادی همچون ولایت و رهبری به دانش‌آموزان بیان داشت: باید نسل آینده را از همین امروز دنباله‌رو دین و روحانیت بار آورد؛ در این زمینه نیازمند برنامه‌های مدونی هستیم.
او ادامه داد: آموزش و پرورش استان قم تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه داشته و باید از این پس هم تلاش خود را به منظور تربیت اسلامی و صحیح دانش‌آموزان مضاعف کند تا آینده‌سازانی ولایی و پیرو مکتب امام صادق(ع) داشته باشیم.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایات اسلامی در زمینه تربیت کودکان گفت: تاکید شده که فرزندان خود را طوری بپرورانید که هر کس آنها را دید به مذهب تشیع و مکتب اهل بیت(ع) درود بفرستد و آفرین بگوید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: